In het interview legt Iwata via een vertaler uit dat “ze op dat punt nog niet wisten hoe, op welke manier en wanneer het LCD-scherm uitgebracht zou worden”.
Het scherm had een resolutie van 320 x 240, wat Iwata als een “scherm met hoge kwaliteit” beschreef. Het project kwam tot stand dankzij een vroege samenwerking tussen Shigeru Miyamoto en SEGA’s Yuji Naka, die het scherm wilde gebruiken de MMORPG Phantasy Star Online ook als “handheldspel” speelbaar te maken.
LCD-scherm kon ook 3D-beelden afspelen
Nog interessanter, en dit werd destijds geheim gehouden, was dat dit GameCube-scherm ook 3D-beelden kon afspelen.
In een Iwata Asks-interview over de Nintendo 3DS vertelt bekend Nintendo-ontwikkelaar Hideki Konno het volgende: “We probeerden een klein scherm van ongeveer 10 centimeter op de Nintendo GameCube te passen, die ervoor zorgde dat je Luigi’s Mansion in 3D zonder bril kon spelen.” Ze zijn er echter nooit achter gekomen hoe ze dat op de markt moesten brengen.
Meer weten over Luigi’s Mansion in 3D, Nintendo’s eerdere escapades in drie dimensies en het LCD-scherm? Lees dan zeker onze special, waar ik uitgebreid in dit vernuftige apparaatje ben gedoken.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
11 mrt 23 om 12:20
#9169
2791 XP | 540 comments
Er werd wel degelijk een scherm verkocht dat je op de cube kon bevestigen. Het leek hierdoor een beetje op de gba sp. Maar kan me niet meer herinneren of het van Nintendo zelf was of 3rd party
13 mrt 23 om 16:19
#9177
918 XP | 177 comments
Was 3rd party. Madcatz ofzo.