Gisteren onthulde Nintendo ten langen leste éindelijk wat nieuws voor de Nintendo Switch: Paper Mario: The Origami King. De reacties waren in twee kampen te verdelen: “Oh mijn god, ik kijk hier nu al naar uit” en “Ik hoop niet dat het op de voorgaande twee delen lijkt”. Die laatste reactie moet ik toch even op in gaan. Sticker Star kan ik nog in komen, maar Color Splash? Dat was echt een puike game, jongens.
Paper Mario is allang niet meer de franchise zoals in het begin. Velen zien het nog steeds als de RPG’s die het in 2000 en 2004 waren voor de Nintendo 64 en Nintendo GameCube. Of nee, beter gezegd: velen zien alleen het gevechtssysteem van die twee eerste delen voor zich. Interactieve turn-based gevechten die Mario en consorten meer schade lieten doen als je op het juiste moment de knop indrukte en je zelfs aanvallen van vijanden liet ontwijken. Een systeem dat hen koelbloedig werd ontnomen in Super Paper Mario (2007) en de delen die volgden. Hoewel Paper Mario al dertien jaar (dertien jaar, jongens!) dit systeem niet meer hanteert, zijn veel fans hier nog steeds boos over.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!