Het genre ‘roguelike’ maakt een glorieuze terugkeer. In dit type games moet je de ervaring in één keer zien te doorkruisen. Het is niet gemakkelijk, want je kunt allerlei zaken tegenkomen. Neem een spel als The Binding of Isaac: verscheidene vijanden, vallen en paden op andere locaties en uiteraard een grote collectie aan wapens. Hoewel hetzelfde voor TumbleSeed kan gelden, neemt deze roguelike wel een heel bijzondere vorm aan…
Herhaling maakt je sterker
In TumbleSeed speel je met een magisch zaadje dat een berg probeert te beklimmen. Je neemt niet direct de controle, maar probeert hem een bepaalde richting op te sturen. Dit doe je door de sticks naar boven en onder te bewegen, waardoor een balk de bal in een juiste richting laat rollen. Je zult dit snel onder de knie moeten krijgen, want overleven maakt een wereld van verschil in een roguelike. Er zijn gaten, vijanden, projectielen en andere problemen die een einde willen maken aan je reis naar boven. Verlies je één van je harten, dan keer je terug naar het laatste checkpoint. Zodra je ze allemaal verliest, zul je weer van voor af aan moeten beginnen.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!