Wonderbaarlijke veranderingen
Je zou zeggen dat de introductie van zoveel nieuwe vijanden en gameplay-elementen al genoeg moois met zich meebrengt. Toch wordt dit nog even mega hard overtroffen door de toevoeging van de wonderbloemen. Door deze krachtige bloemen gaat het spel opeens van nul naar honderd. Wezens worden ineens reusachtig, het regent supersterren terwijl je Skedaddlers moet achtervolgen of er komt een horde Bulrushes op je af die het level volledig op zijn kop zetten. Er gebeuren de raarste dingen wanneer je een wonderbloem aanraakt. Steeds opnieuw werd ik verrast door de creatieve wijze waarop de levels binnen een mum van tijd veranderden in complete chaos.
Nieuwe krachten en badges
We maken in het Bloemenrijk ook nog eens kennis met nieuwe krachten. Denk hierbij aan de Bubbelbloem, de Drillpaddenstoel en natuurlijk het Olifantenfruit. Zo kan bubbel-Mario bellen blazen waarin hij vijanden gevangen kan houden, om deze vervolgens te gebruiken als platform om op te springen. Drill-Mario baant zich een weg door de grond en het plafond om nieuwe plaatsen in levels te bereiken. Olifanten-Mario kan met zijn slurf vijanden verslaan, blokken kapotmaken, water spuiten en hij kan ook nog eens over afgronden lopen met twee ontbrekende blokken. Deze superkrachten worden goed geïntroduceerd en de game leert je gaandeweg ook nog hoe je ze het beste kunt gebruiken.
Verder is het mogelijk om badges te vinden en te gebruiken. Deze geven je extra krachten zoals de muur-klim sprong, een parachutehoed en de dolfijnslag. Je kunt ze wisselen en de perfecte badge gebruiken wanneer jij denkt dat het nodig is. De toevoeging van deze badges heeft er ook nog eens voor gezorgd dat alle personages precies hetzelfde spelen. Hierdoor maakt het niet uit wie je selecteert, met de badges maak jij ze zoals je zelf wilt. Zelf vind ik het geweldig om met andere personages te spelen, echter wilde ik niet dat ze de game makkelijker voor me zouden maken. Dat is dan ook precies de reden dat ik Yoshi en Nabbit niet heb geselecteerd, want zij kunnen niet geraakt worden door vijanden. Ook hebben zij de krachten om tijdelijk te blijven zweven in de lucht. Dit is een goede toevoeging voor de wat jongere kinderen onder ons, voor mij is het helaas een reden om deze personages niet te gebruiken.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
18 okt 23 om 15:33
#11840
4142 XP | 625 comments
Zou misschien wel mijn persoonlijke GotY kunnen worden. Erg benieuwd naar het spel a.s. vrijdag
.
18 okt 23 om 15:35
#11841
5934 XP | 412 comments
The hype is real!
18 okt 23 om 17:01
#11844
3054 XP | 244 comments
Woooohooooo!!
18 okt 23 om 15:42
#11842
3136 XP | 580 comments
Ik kijk hier erg naar uit. Mario games zijn altijd een genot om te spelen en is 100% fun. Zin in!
18 okt 23 om 19:11
#11845
486 XP | 68 comments
” Voor het eerst in jaren ben ik weer laaiend enthousiast geworden over een 2D-platformer”
Na het lezen van die zin ben ik toch wel behoorlijk hyped! En wat een cijfer!
18 okt 23 om 19:28
#11846
331 XP | 49 comments
Gelijk maar even besteld na het lezen van deze fantastische recensie van onze boi Dreon
18 okt 23 om 20:17
#11847
1576 XP | 287 comments
Zin in!! Ik hoop dat er bij de levels staat met welk personage je het level al gehaald hebt (Zoals bij 3D World). Dat zou veel replay value geven!
18 okt 23 om 20:29
#11848
2630 XP | 500 comments
Vrijdag istie hier. Ben alleen niet thuis dit weekend. Game moet nog even wachten dus.
19 okt 23 om 20:50
#11853
6636 XP | 1230 comments
Ben benieuwd! Ik ga zelf gewoon met Yoshi spelen, al blijf ik het zeker erg jammer vinden dat deze geforceerd easy mode is. Hoop dat ze dat een volgende keer niet doen.