Kyle’s armetierige neefje! Echte fans hebben natuurlijk meteen zijn vervelende stem in het hoofd.
Kontpletten
Deel één bijt echter in het stof als het om gevechtsmechanieken gaat: het haast Mario & Luigi-achtige gevechtssysteem is flink op de schop genomen. Een arena bestaat nu helemaal uit vakjes. Jij of een van je metgezellen van Coon and Friends loopt, nog steeds om de beurt, nu naar een personage toe om ‘m een klap te geven. Iedere vaardigheid kent hierbij weer een andere actieradius: de ene aanval knalt je bijvoorbeeld drie vakjes naar links of rechts, terwijl een andere het hele gebied om het personage heen treft. Leuk verzonnen is dat wanneer je een tegenstander naar achteren lanceert, dat diegene achter ‘m ook schade ontvangt. Positioneren is daarom zeer belangrijk: loop, of maak slim gebruik van bepaalde aanvallen om heerlijke kettingreacties te genereren. Hierbij toch nog dat vleugje dynamiek uit Mario & Luigi: time ze goed, en je doet nét dat beetje extra schade.
Je aanvalsmogelijkheden heb je helemaal zelf in de hand. Je kiest een type superheld als Speedster, Brutalist of Blaster, die allemaal met allemaal andere aanvalsmogelijkheden komen. Brutalist maakt je dodelijk op korte afstand, terwijl Speedster je in een virtuele Flash verandert en je de mogelijkheid geeft om twee keer per beurt aan te laten vallen. Later kun je hier nog drie classes aan toevoegen, waardoor je je set van vier aanvallen steeds meer naar jouw hand kunt aanpassen. Algauw had ik een snelheidsmagiër gecreëerd, die van lange afstand toe kon slaan en allerhande statuseffecten toe diende.
Eén minpuntje: echt nodig heb je het allemaal niet. Je kunt je vijanden geschokt achter laten, ze elke beurt laten braken of zelfs de tijd helemaal voor ze stopzetten met je scheten, maar de moeilijkheidsgraad blijft een beetje achter die lage drempel steken. Je bent heerlijk vrij om te experimenteren, maar wordt nergens uitgedaagd de beste combinatie uit te werken. Doorgaans streed ik gewoon met de metgezellen of aanvallen die ik het leukst vond. Enkel eindbazen weten door middel van slimme beperkingen deze trend te doorbreken. Zo kom je in de stripclub een bijzonder volslanke dame tegen die nagenoeg elke beurt probeert je team onder haar kont te pletten als je niet goed oplet. Voert ze haar aanval uit, ben je je beurt kwijt (en een van je vrienden, met een beetje pech). Op dit soort sporadische momenten komt het gevechtssysteem écht tot bloei.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!