In 1984 creëerde de Rus Aleksej Pazjitnov een puzzelgame waarin je met blokken van verschillende vormen een rechte lijn moest maken. Elk van deze blokken bestond uit vier kleine vierkanten, wat in de meetkunde een tetrimino heet. Pazjitnov zelf was een fervent tennisspeler, wat heeft geleid tot de naam van dit populaire format. Ik heb het over Tetris, een fenomeen sinds het begin van de jaren negentig. In 2014 combineerde SEGA dit concept met Puyo Puyo, eveneens een puzzelspel waarbij je gekleurde Puyo’s in een rij van vier moet zetten om ze weg te werken. De fusie van deze twee bekroonde concepten resulteerde in Puyo Puyo Tetris, vanaf 27 april voor het eerst beschikbaar op een Europese Nintendo-console.
Puyo Puyo Tetris fuseert al het goede van Puyo Puyo en Tetris. Deze kleurrijke combinatie zou een droom moeten zijn voor fans van puzzelgames. In eerste instantie dacht ik dat het onmogelijk zou zijn om een breed scala aan modi aan te bieden op basis van twee puzzelconcepten die in zekere zin heel wat overeenkomsten vertonen. Ook had ik initieel mijn twijfels bij het verhaal dat je in de Story-modus voorgeschoteld krijgt.
De fusie van twee werelden
Het verhaal van Puyo Puyo Tetris vertelt hoe de combinatie tussen blokken en gekleurde blobs tot stand gekomen is. Wanneer een groep Puyo-jagers strandt op het ruimteschip van een ploeg Tetris-experts, leidt dat tot een duel tussen hoekige voorwerpen en gekleurde balletjes. Beide partijen ontdekken de charmes van het onbekende en begraven al gauw de strijdbijl om samen op avontuur te gaan.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!