Shooter PAYDAY 2 lanceerde in 2013 voor PlayStation 3, Xbox 360 en pc, waarna de PR-achtbaan voor ontwikkelaar Starbreeze begon. Ondanks lovende critici wisten fans gaten te prikken in het succes van de bankroof-simulator. De console-versies kregen nauwelijks updates, volgens de ontwikkelaar dankzij een gebrek aan capaciteit. Twee jaar later bracht de ontwikkelaar het spel naar PlayStation 4 en Xbox One met de Crimewave Edition, dat technisch gezien een stuk aangenamer speelde en meer content bevatte. Prompt op de eerste dag van het ‘Crimefest’-evenement werd de optie toegevoegd om kluizen te verdienen die met een sleutel open gemaakt worden. Je raad het al: voor een sleutel mocht je in de buidel tasten. Een vreemde keuze gezien eerder de belofte was gemaakt door de ontwikkelaar dat alle DLC gratis zou blijven…
Een jaar later kocht Starbreeze de rechten terug van PAYDAY 2 voor 30 miljoen dollar om de serie weer recht te trekken. Het kopen van sleutels werd afgeschaft en het spel kwam meermaals in de aanbieding (soms zelfs gratis!) om het vertrouwen van de spelers terug te winnen. Nu, twee jaar nadat Starbreeze deze inhaalslag begon, en vijf jaar na de originele release, is het spel voor Nintendo Switch uitgekomen. Weet Starbreeze de positieve lijn door te zetten of worden spelers opnieuw gedupeerd? Je leest het hieronder.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!