In Over the Alps sluimert de Tweede Wereldoorlog aan de horizon. Jij kruipt in de rol van een Britse spion, verzeild in het neutrale Zwitserland, en hebt ondanks alles een missie te vervullen. Deze missie ontvouwt zich als een waar boek, waar jij een redelijk vrije keuze hebt in hoe je reageert op bepaalde situaties. Ga je hard tegen hard of probeer je met zachte hand het verhaal voort te stuwen?
Games staan doorgaans niet bekend om hun goede verhaal. Geen wonder: doorgaans is het de gameplay die de kar trekt, en is het verhaal slechts een van de onderdelen die de reis wat interessanter maken. Toch maakt juist die interactiviteit het vertellen van een epos interessant. In tegenstelling tot de meeste boeken, kun jij als speler zelf ietwat bepalen hoe de rode draad verloopt. Dit maakte een spel als Zero Escape: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors tot een fantastische ervaring. Jij als speler hebt de touwtjes in handen, en alleen door de juiste keuzes te maken, kon je het ware einde ontgrendelen. Over the Alps geeft jou eenzelfde illusie, maar is helaas wat eendimensionaler dan al die dialoogkeuzes doen vermoeden.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!