Na de release van Gris is Nomada Studio een lange tijd stil geweest. De Creative Director Conrad Roset kreeg een zoon en maakte daar veel tijd voor. Hierdoor stond het team veel stil bij wat er allemaal speelde in de wereld: klimaatverandering, sociale problemen en de corona-pandemie. Vanuit de gedachten die rondtolden is het spel Neva ontstaan. Het team keek vooral naar de problemen in de natuur die mensen veroorzaken en de ecosystemen die daarbij sneuvelen. In Neva beleven de personages problemen die daarop geïnspireerd zijn, maar graven ze dan niet hun eigen graf?
Neva is een side-scrolling platformer met af en toe wat puzzelelementen en wat actie. Je stapt in de schoenen van Alba, een getint meisje met een cape en zwaard, en Neva, een witte wolf met een gewei. In de heftige intro-scene wordt een grotere versie van Neva vermoord door duistere wezens waardoor het aan Alba en Neva is om de duisternis te verslaan. Echter is Neva enkel een jonge wolvenpup die veel moet leren en kan Alba weinig doen in de alsmaar duister wordende wereld. Hierdoor moeten de twee samenwerken om de wereld te redden. Je reist door vier seizoenen, die opgedeeld zijn in verschillende tussenstukken waarbij de samenwerking tussen de twee helden het belangrijkste is.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
15 okt 24 om 09:01
#14620
4072 XP | 712 comments
Onbegrijpelijk dat Story Mode als een negatief punt wordt aangehaald. Meer (toegankelijkheids-)opties is altijd beter.
Alsof je bij een wandeling kunt kiezen voor de 10km en het peuterpad van 100 meter, en dan kiest voor het peuterpad om daarna te verklaren: dit is te makkelijk, wat een domme wandeling.
15 okt 24 om 12:48
#14622
2235 XP | 364 comments
Story mode is idd een Peuterpad en het is naar mijn mening oprecht saai. ik was het zelf al na 5 minuten zat want het maakte de game mechanics doodsaai . Als enemies kunnen blijven vechten zonder dat je iets van schade neemt is dat niet heel spannend of geeft het spel überhaupt voldoening. Het haalt oprecht een heel deel van de ervaring weg en maakt naar mijn optiek het hele “Neva en Alba moeten samen een bond vormen” idee volledig teniet, omdat je letterlijk enkel kan gaan buttonmashen zodat Alba alleen staat te vechten ipv de technieken die je over tijd vrijspeelt gebruiken waarbij Neva een grote rol speelt en ook mee vecht. Ieder zijn mening en eigen ervaring als je graag binnen een paar uur door het spel wilt spelen en het daarna niet meer aanraken omdat er geen enkel achievement gevoel is kan dat. Echter raad ik dan zelf de oude sonic spellen aan, dan heb je nog wat spanning bij de eindbazen en achievements erbij !
15 okt 24 om 13:15
#14623
4072 XP | 712 comments
Het idee is dat dat peuterpad dus niet voor jou is, maar voor een iemand die dat beter binnen zijn straatje vind passen. Doet niks af aan jouw ervaring met de "normale" moeilijkheidsgraad, en laat mensen die dat (te) moeilijk vinden toch het spel ervaren. Of een kind dat eigenlijk nog niet zoveel van de game begrijpt. Of iemand die maar 2 van de 5 vingers op z'n handen heeft.
Dat is het hele idee van een story mode tov andere moeilijkheidsgraden: de game speelt praktisch zichzelf, opdat je van het verhaal kan genieten.
15 okt 24 om 14:39
#14624
2235 XP | 364 comments
De game is niet bedoeld voor hele jonge kinderen onder 12 jaar, zover ik met kinderen omga van die leeftijd weten ze heel goed hoe ze zoiets spelen en hebben vaak snel onder de knie hoe mechanics werken.
ja als iemand maar een paar vingers heeft kan het maar dan hadden ze toch een tussen Niveau mogen maken ipv je krijgt van niks schade omdat het niet uit maakt wat je doet. Het doel van de makers is om de bond van Neva en Alba te laten zien , dat zie je echt niet als je enkel Alba’s zwaardslagen uitvoert, je voelt echt niks van het hele verhaal omdat het belangrijkste deel van vertellen dan weggehaald wordt. Je beleefd het verhaal dan enkel als Alba.. en dan had de game beter Alba genoemd moeten worden dan Neva. Er zit echt wel een massaal verschil in dan enkel een makkelijkere manier van spelen…
16 okt 24 om 18:24
#14641
1760 XP | 345 comments
t is anders wel gerate voor 10 jaar en ouder op de Nintendo eShop. FYI
En dat je t spel KAN uitspelen met alleen zwaardslagen maakt niet dat iedere story-mode speler dat ook ZAL doen. Wellicht willen ze gewoon hun tijd nemen en spelen ze alsnog met beide karakters.
Vind wel een beetje dat je voor een zeer domme (koppige) reden op deze berg wilt sterven (figuurlijk). t is Story-mode, niet easy-mode. Jeez
God of War, Mortal Kombat en genoeg andere spellen zijn gemaakt om te spelen.Echter boeit t spelen me helemaal niet, maar t verhaal echter wel. Heb bij die games dus rustig een compelte playthrough bekeken om van t verhaal te kunnen genieten. Ja dat ik niet persoonlijk op X en vierkatje heb gedrukt om die band met Atreus in GoW te vormen doet niks af aan t plezier van t verhaal. Nou lijkt Neva me wel leuk, dus die zal ik zelf spelen, maar snap niet dat je een hier moeilijk om doet. Wil je voor rolstoelgebruikers ook een trap met kleienere treden ipv een lift? Want stel iemand die kan lopen, kiest voor de lift ipv de trap. Dat is toch geen uitdaging wanneer die persoon gewoon de trap kan nemen?
0/10 would not take elevator again /s
16 okt 24 om 19:34
#14643
2235 XP | 364 comments
https://www.nintendo.com/nl-nl/Games/Nintendo-Switch-download-software/Neva-2666291.html#GalerieZie linkje voor bron van 12+ FYI. Dat ze het op andere plaatsen voor 10/everyone en niet bij de bron die ik heb kan ik weinig mee. Ik heb het op beide manieren gegeven, maar ik vind het echt doodsaai als je niet dood kan gaan etc, haalde voor mij echt alle spanning weg en plezier, want die was er gewoon niet. Indien mensen dat anders vinden mogen ze de mening hebben. Nou, je mag me dom vinden en koppig, nogmaals iedereen mag zijn mening hebben. Als een rolstoelgebruiker een lift moet nemen , terwijl de mensen op de trap lopen en tussendoor hapjes krijgen en mooie schilderijen ziet , terwijl de rolstoelgebruiker dit niet mee krijgt is dat een pittig verschil. Als iemand voor de lift kiest ipv de trap is dat hun keuze voor de makkelijke weg en het gemis van de dingen die zichtbaar zijn bij de trap, indien er geen ziekte/handicap bij komt kijken.
Dat dit vergelijken wordt met rolstoelen vind ik zelf een beetje belachelijk, ik heb namelijk ook een tijd doorgebracht in een rolstoel door fysieke problemen waardoor ik niet meer kon lopen, waardoor ik weet hoe rot het is als je niet kan lopen en constant de lift moet nemen , de trap is veel fijner. Ook zijn dingen die rolstoeltoegankelijk zijn niet altijd heel fijn opgesteld, met zo een lift omhoog in de trein, mensen die moeten helpen met je op bepaalde plekken krijgen omdat het zelf niet lukt.. Het is niet alsof iemand zulke "slappe hap" wil en ik ergerde me er ook kapot aan hoe vaak ik om hulp moest vragen.
ik heb een tijd terug games gezien die speciaal ontwikkeld worden voor mensen MET een handicap, zo zijn er spellen enkel met ogen te besturen, met een paar vingers, met enkel het hoofd en ook met spraak. Dat soort spellen zijn veel interessanter en spannender dan "Je kan niet meer doodgaan" voor mensen met een handicap
17 okt 24 om 01:13
#14645
1760 XP | 345 comments
Lijkt nog steeds alsof je t punt mist.
Je behandelt story mode alsof t een easy mode is. Zegt dat t te makkelijk is. Maar t is geen easy mode, dan zou t easy mode heten.
Wil je een verhaal dan speel je story mode. Dat t verhaal minder immersive is doordat je niet dezelfde spanning/uitdaging hebt is te verwachten. Net zoals een film een andere ervaring is als een boek en dat ook weer een andere ervaring als een gesproken verhaal. Maar allemaal hebben ze overeen dat je t verhaal meekrijgt. Story mode is er voor t verhaal, niet t avontuur. Als je t avontuur van een uitdaging wil moet je geen boek lezen en geen film kijken en geen story mode spelen, maar adventure mode spelen.
Overigens blijft t punt: JIJ koos ervoor om t spel op die makkelijke simpele manier te spelen. ANDEREN kunnen prima op Story mode spelen en wel gebruik maken van alle combat-opties die t te bieden heeft om meer binding met de karakters te krijgen. T zal ze geen gevoel van uitdaging geven, maar t maakt t wel mogelijk voor een speler om zelfs in Story mode de emotionele verbintenis mee te pakken.
En jouw trap/lift voorbeeld is net zo krom of wel krommer. De review heeft t over uitdagingen en niet over koekjes en gebak en schilderijen Als men ervoor kiest om de lift te nemen en dan gaat klagen dat er niet genoeg uitdaging in zit is dat iets anders dan de lift nemen en klagen dat je gebak mist (tenzij je Kevin Hart bent in Jumanji en Gebak je zwakke punt is)
https://www.nintendo.com/us/store/products/neva-switch/
ESRB rating van 10+
16 okt 24 om 18:19
#14640
1760 XP | 345 comments
Precies dit. Soort van spelen met cheats en dan klagen dat de cheats t spel te makkelijk maken
Niks mis met Story mode, wat hooguit een punt van kritiek zou kunnen zijn is dat verschillende difficulty opties niet beschikbaar zijn of verkeerd getuned zijn. Maar dit is een beetje belachelijk inderdaad
17 okt 24 om 16:37
#14648
4072 XP | 712 comments
Ik had het al opgegeven omdat er duidelijk geen empathie is, maar fijn om te lezen dat ik niet gek ben