Het zal vast niet als een verrassing komen dat ik jullie meeneem in de uitbreiding van Monster Hunter Rise: Sunbreak. Ik heb hoge verwachtingen voor Sunbreak na de uitbreiding van Monster Hunter World: Iceborn. Iceborn bracht een enorme hoeveelheid aan content aan de basis van World. Mijn verwachtingen zijn dan ook dat Sunbreak dit na zal doen. Zal de zon door rijzen en door de wolken breken?
Monster Hunter Rise had een moeizame start. Hoewel de lancering van de game uiteindelijk prima was, miste het wel het “ware einde”: dat werd pas na enkele Title Updates toegevoegd. Ook werd de game te makkelijk gevonden voor veteranen van de serie en de game had niet echt een endgame-loop (dit wel door corona). Het Monster Hunter-team bij Capcom heeft duidelijk geluisterd naar de kritiek van de vele spelers (het spel is op Nintendo Switch en pc 10 miljoen keer verkocht) want er er is een hoop veranderd en toegevoegd.
De ontwikkeling van Monster Hunter Rise: Sunbreak wordt geleid door Game Director Yoshitake Suzuki, die ook aan Monster Hunter World Iceborn heeft gewerkt. Iceborn bracht al een hoop nieuws aan World zoals nieuwe moves, meer monsters en nieuwe locaties om deze monsters neer te slaan. Sunbreak is niet anders hierin en bouwt verder op het wat Monster Hunter Rise goed maakte. Startend met nieuwe monsters om op te jagen. Want uiteindelijk draait Monster Hunter om de monsters.
Een westers thema
Waar Rise een Japans thema had met een Yokai-motief voor de monsters kan je bij Sunbreak heel duidelijk het Western Yokai-motief zien. De Three Lords die tijdens het eerste digitale evenement werden aangekondigd hebben inspiratie opgedaan bij vampieren, weerwolven en het monster van Frankenstein. Dit zijn de monsters die qua verhaal de meeste problemen veroorzaken in het Sunbreak-avontuur.
Naast de nieuwe monsters zijn er ook een terugkerende monsters bijgekomen zoals Espinas (Monster Hunter Frontier) en Gore Magala (Monster Hunter 4). Het feit dat Espinas ook is toegevoegd, is een verrassing. Dit gezien monsters uit de Frontier-serie eigenlijk “vast” zaten in die game, maar met de toevoeging van Espinas is het toch mogelijk om ze in andere games terug te zien.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
6 jul 22 om 13:47
#5799
2996 XP | 552 comments
Geweldige review en ben het er 100% mee eens! De start is een beetje rustig, maar daarna explodeert het qua awesome content. Ik voel mij vereerd dat ik een klein steentje heb kunnen bijdragen aan je review. De hunts tegen Gore Magala en S. Magala waren echt intens en awesome
6 jul 22 om 17:23
#5801
199 XP | 31 comments
Een verhaal is wel een leuke toevoeging. Dat miste ik in Rise. Hoewel de gameplay best leuk is, had een verhaal er prima bij gepast om het een volledigere game te maken.
Ik ben alleen nog een te laag level voor deze DLC, dus die komt er later wel een keer.
6 jul 22 om 18:00
#5808
3518 XP | 524 comments
Mocht je hulp nodig hebben met wat Rise stuff laat maar weten! Rise had in principe ook wel een prima verhaal in de village quests . Hoewel ik die van Sunbreak toffer vind.
7 jul 22 om 09:59
#5822
199 XP | 31 comments
Blijkbaar heb ik te lang niet gespeeld.
Ik dacht dat je bij de quests gewoon aangaf welke je wilde doen en dan ging je naar het gebied. Alleen een gedichtje voordat je het level in gaat en verder geen verhaal.
Vanavond eens even kijken hoe het ook alweer zat. En dan maak ik graag gebruik van je aanbod voor hulp
7 jul 22 om 11:22
#5823
3518 XP | 524 comments
Sure! Als je nog niet in de Discord zit doe dat dan zeker .
6 jul 22 om 23:01
#5816
2855 XP | 227 comments
Misschien een reden voor mij om de game ook weer op te pakken