Ik kan me niet eens herinneren hoe ik Monster Crown: Sin Eater tegenkwam, maar toen ik het tegenkwam wist het me gelijk te bekoren. Een toffe artstyle, monster taming-genre: ja, dit pakte me helemaal. Nadat ik de korte synopsis van de ontwikkelaar had gelezen (1000 monsters!?) was ik verkocht. Nu ik volledig de game heb kunnen spelen, vertel ik hoe het bevalt.
Monster Crown: Sin Eater is een vervolg op Monster Crown: Red King. Ik heb het eerste deel niet gespeeld dus alles is helemaal nieuw voor me. Het spel start wanneer je personage, Asur, wordt gewekt door zijn broer. Na een jaar is hij eindelijk terug thuis, want hij is een Monster Tamer die de Crown Nation rondreist. Via je broer word je al snel in het diepe gegooid en leer je de fijne kneepjes kennen van het vak Monster Tamer. Dat je zo snel eigenlijk in de kern van de game wordt gegooid is fijn, maar misschien is het net iets te snel. Want ik moest eigenlijk nog veel zelf opzoeken van mensen die het eerste deel hadden geleerd om dingen te snappen. Dat ik genoeg Pokémon heb gespeeld, helpt hier dan wel een beetje, maar het speelt toch helemaal anders dan de bekende zakmonstertjes.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!