Heroes of Loot: Gauntlet of Power

  • Review

  • 4 mrt 25 om 11:00

  • Robin

  • 0

Zoals jullie weten, vind ik spellen met veel mogelijkheden voor customisatie tof. Lekker alles helemaal aanpassen naar mijn eigen wensen. Laat er nu net een wat kleiner spel zijn dat daar precies op gebouwd is. Doe je handschoen aan: we gaan even lekker de dungeons in.

Heroes of Loot: Gauntlet of Power is klassieke dungeon-crawler met een speelse twist. Je krijgt een magische handschoen waarmee je wapens in verschillende richtingen kunt monteren, upgraden en combineren. Zo experimenteer je met allerlei aanvalsstijlen terwijl je je een weg baant door steeds veranderende kerkers vol vijanden, geheimen en eindbazen.

Unlockables

In eerste instantie zijn er twee speelbare personages: Elf en Wizard. Ik begon mijn eerste avontuur met Wizard, want magie is altijd wel tof, toch? Dat bleek ook zo te zijn! Ik kwam redelijk ver in mijn run en stuitte uiteindelijk op emblemen. Deze heb je nodig om andere personages vrij te spelen, zoals Valkyrie, Warrior en Thief. Dit doe je door vier emblemen te verzamelen tijdens je run. In mijn eerste run had ik al vrij snel twee emblemen voor de andere personages gevonden. Dus dat gaat best snel.

Tijdens je run kun je van alles vrijspelen – het is tenslotte een roguelike. Zoals eerder gezegd voeg je wapens toe aan de verschillende richtingen van de Gauntlet of Power en maak je het vijanden zo niet bepaald makkelijk. Let er wel op dat wapens schieten in de richting waarin je ze monteert! Dat duurde bij mij even voordat ik het doorhad.

Zelda bulletstorm

De verschillende kerkers en hun verdiepingen worden willekeurig gegenereerd. Wel merkte ik dat ik vaak dezelfde soort etages tegenkwam, maar dan in een andere volgorde of vorm. Op een gegeven moment kreeg ik echt 2D-Zelda-vibes: verzamel de gouden sleutel (Boss Key/Nightmare Key), versla een eindbaas in de dungeon en doe daarna hetzelfde op de volgende verdieping. Daarnaast kun je zilveren sleutels vinden om extra deuren en kistjes te openen, waarin handige items zitten. Dit kunnen passieve of actieve items zijn. Zo had ik de Lamp of Shinies – wanneer ik deze activeerde, kwamen alle loot-drops van vijanden meteen naar me toe. Handig!

Ook ontdekte ik andere nuttige items. Aangezien je maar één speciaal item tegelijk kunt gebruiken, moet je goed nadenken over wat je écht nodig hebt. Wat me ook later opviel, waren scheuren in muren die ik kon opblazen met een bom. Vaak zat hier een kist of item verstopt. Dat soort kleine ontdekkingen zijn altijd leuk.

Wat minder Zelda-achtig is het bulletstorm-gedeelte. Over het algemeen krijg je een hoop projectielen op je afgevuurd. Zelf schieten hoeft niet – dat gebeurt automatisch – maar je moet wel goed ontwijken en een beetje richten (tenzij je een homing upgrade hebt). Wat verder gewoon leuk is, als je het genre leuk vindt.

THE GAUNTLET OF POWER!

(Re)playloop

De gameplay-loop is best verslavend. Als je van roguelikes en customisation houdt, is dit zeker een leuke titel om in de gaten te houden. Bovendien duurt een run niet extreem lang. Volgens de ontwikkelaar kun je in een uurtje de eindbaas der eindbazen verslaan – mits alles meezit. Dat lukt lang niet altijd. Toch merkte ik dat ik na een uurtje wel genoeg ervan had en het dan even liet liggen om later weer een nieuwe run te proberen. Het valt op den duur in herhaling, en dat is jammer. Gelukkig zorgen de verschillende klassen en customization-opties ervoor dat het spel toch herspeelbaar blijft

Conclusie

Heroes of Loot: Gauntlet of Power is een degelijke roguelike met genoeg replayability dankzij de customization-opties en verschillende klassen. Toch kunnen de dungeons op den duur wat repetitief aanvoelen, wat een gemiste kans is. Voor fans van het genre is dit echter nog steeds een leuke en toegankelijke ervaring.

7

N1-score

  • + Power of Gauntlet is een leuke toevoeging
  • + Random generated
  • + 2D Zelda-vibes
  • - Dungeons vallen wel in herhaling

Like dit bericht:

Over Robin

Sinds de NES is Robin actief in het gamen. Zijn eerste console was dan een SNES die hij van Sinterklaas kreeg en waar hij erg druk was met Lufia II: Rise of the Sinistrals. Nu kan je hem blij maken met o.a Monster Hunter, Fire Emblem en Xenoblade. Ook hoopt hij elke dag stilletjes dat Golden Sun terug komt.

Lees meer over Robin

Recente artikelen

Gerucht: LEGO X Pokémon in 2026

0

Nieuws Gerucht: LEGO X Pokémon in 2026

18-03-2025

0

Robin

Nintendo Music voegt muziek van A Link to the Past toe

2

Nieuws Nintendo Music voegt muziek van A Link to the Past toe

04-03-2025

1

Robin

Inazuma Eleven: Victory Road showcase aangekondigd voor 11 april

0

Nieuws Inazuma Eleven: Victory Road showcase aangekondigd voor 11 april

03-03-2025

2

Rik

Reageer als eerste!