Vlugge top-down shooters zijn de afgelopen jaren helemaal de rage en bestaan inmiddels al in allerlei stijlen. Garage lijkt net zo een game, en doet een poging om zombie-survival-horror te combineren met top-down-actie. Het spel ziet er veelbelovend uit, en voegt naast zombies ook nog eens een uniek jaren ’80 retro-thema toe aan de mix. Slaagt Garage erin om een frisse wending te geven aan het top-down shootergenre, of valt Garage hierin toch een beetje in het niet?
Don’t do drugs, kids
In Garage stap je in de schoenen van ex-drugsdealer Butch. Als hij ontwaakt in de kofferbak van een auto, komt hij er al snel achter dat de wereld naar de filistijnen is en zombies hem te grazen willen nemen. Als hij in de gruwelijke onderwereld van de ondoden belandt, verschijnt uit het niets een mysterieuze soldaat die Butch wil assisteren te ontsnappen uit deze hel, onder de codenaam “Anaconda”. Deze soldaat commandeert Butch (eigenlijk tegen zijn zin in) en leidt hem op afstand door de duistere onderwereld vol gespuis en verborgen vallen. Zoals blijkt uit de vele documenten die je vindt in elk hoofdstuk, speelt zich iets af in deze onderwereld wat de opkomst van al deze zombies en wanschepsels veroorzaakt. De documenten geven wat extra achtergrondverhaal en houden het verhaal interessant en fris. Dit zorgt ervoor dat je telkens toch benieuwd bent naar wat er gebeurde en nog gaat komen.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!