Aan het einde van 2015 verscheen FAST Racing Neo: een bliksemsnel racespel met voor ieder wat wils. Het had de kleurruilmechanieken van Ikaruga, het leveldesign van een F-Zero en de bewegingen van een Wipeout-voertuig. Deze perfecte combinatie werd bijgestaan door een schitterende presentatie wat ons en anderen veel plezier gaf. Toch konden er genoeg dingen beter. FAST Racing Neo kende een snoeiharde moeilijkheidsgraad en de lokale multiplayer liep ook niet bepaald lekker. Met deze problemen kan de vernieuwde Nintendo Switch-versie, FAST RMX, aan de slag. Hoe heeft dat uitgepakt?
Een herintroductie
Mocht je FAST Racing Neo voor de Wii U hebben overgeslagen, dan heb je geen idee van wat je werkelijk te wachten staat. Je rijdt rond in een zwevend voertuig, probeert anderen slim af te blijven en als eerste over de streep te komen. Gemakkelijk zal het niet worden, want FAST RMX daagt je uit vanaf het moment dat je begint met spelen. Je zult alle mechanieken zo snel mogelijk onder de knie moeten krijgen, want anders loop je flink tegen de feiten aan. Gelukkig is de besturing eenvoudig om op te pakken en begrijp je na een track of twee wat de game wil. Je moet echter niet verwachten dat FAST RMX er goed bij stil zal staan. Het versnellen, boosten, van kleur ruilen voor de boostpaden, remmen en glijden zal zelf geoefend moeten worden. De variatie in de banen helpt enorm om het leren van de mechanieken leuk te maken.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!