Ook vernieuwend is de mijn: dit is hier geen reeks kamers met trappen naar beneden. Het spel wordt een 2D sidescoller, terwijl je rondgraaft en springt om je een weg de diepte in te banen. Jouw werk reset niet, waardoor je een flink trappen- en gangenstelsel aanlegt. In het begin vond ik dit een leuke twist, maar na een tijdje werd ik het beu om telkens al die ladders op en af te klimmen en gesteente weg te moeten hakken om een stuk ijzererts te vinden. Volgens trailers speel je dynamiet vrij om dit proces te versnellen, maar dat is me helaas nog niet gelukt.
Dorstige kippen en onzichtbare ladders
Over ladders gesproken, hier heeft de game last van wat bugs. Na een tijdje werden deze objecten onzichtbaar. Je kunt ze wel nog op- en af klimmen, maar je moet wel heel goed onthouden waar je ze geplaatst hebt. Niet handig natuurlijk. Dat is niet de enige bug die ik tegenkwam.
Nadat ik twee kippen adopteerde, zorgde een bug ervoor dat elke kip de naam kreeg van de laatste die ik een naam gaf. En dat met een hoop extra tekens. Mijn beide kippen heetten ‘KKaakkaarriikk’ (kun jij raden wat het moest zijn?) en ze hadden dorst! Zo’n dorst, dat ze bijzonder ongelukkig waren. Ik plaatste braaf waterbakken, maar de dorst bleef. Toen ik een derde kip adopteerde en al mijn kippen werden hernoemd naar ‘CCuuuucckkoooo’ viel ook Kip 3 dit tragische lot ten deel. Na een tijdje verdwenen de buggy namen, maar daarmee ook gewoon alle kippennamen. Elke keer als ik interactie had met een kip kon ik een nieuwe naam invullen, maar die werd niet opgeslagen. Wel zijn ze intussen gelukkig en dat is wat telt, toch?
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
27 mei 25 om 15:40
#17183
3205 XP | 261 comments
Goede review Kitty! Ik zat te twijfelen om het spel te halen, maar denk ik dat ik nog even een maandje moet wachten.