Bubsy. Een personage waar we maar al te graag grappen over maken. Hoewel mensen bij vlagen zweren dat alleen Bubsy 3D een slechte platformer was, vind ik dat vrij kort door de bocht. Geen enkel Bubsy-avontuur was eigenlijk goed genoeg om er een hele franchise omheen te bouwen. Het had zijn momenten, maar heel vrolijk werd ik er nooit van. Toen ik hoorde dat Fabraz een Bubsy-platformer voor Atari ging maken, ging bij mij de knop om. Hun platformers zijn oprecht fantastisch en ze lijken het perfecte team om Bubsy een oprechte kans te geven. Het resultaat: hij is leuk. Niet perfect, maar wel de beste Bubsy-game ooit gemaakt.
Ronduit bizar. Dat is het verhaal van Bubsy 4D in een notendop. Het spel gaat verder waar het uitermate frappante Bubsy 3D ophield. De Woolies, de alien-schurken van de vorige spellen, zijn terug met een groter plan dan ooit tevoren. Ze hebben hun zinnen gezet op de schapen die ze naar hun ruimteschip willen brengen. De schapen vechten terug, geven de Woolies een veeg uit de pan en die gaan nu de strijd aan met Bubsy. Deze schapen gebruiken Woolie-technologie om zich nog krachtiger te maken dan ooit tevoren. Wat? Hoe dan? Okay, niet over nadenken.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!