Eerder dit jaar doken we in het leven van Sam, die zijn telefoon verloor. Als speler vond je de telefoon, ging je door de gegevens heen om het verhaal van Sam te ontrafelen, en speelde je zo de game uit. Nu hebben de makers nóg een telefoon verloren en volgen we het verhaal van Laura. Hoe hebben wij deze bijzondere insteek de tweede keer ervaren?
Na het opstarten van Laura’s Story, bevind ik me direct op bekend terrein. De telefoon heeft geen internetverbinding, geen GPS, geen beltegoed… Wederom kantel ik de Nintendo Switch zodat het scherm de verhoudingen van een mobiele telefoon nabootst en begin ik te lezen. De gameplay komt grotendeels overeen met die van A Normal Lost Phone. Je leest door Laura’s berichtengeschiedenis en bekijkt haar interacties met vrienden in verschillende applicaties. Telkens heb je een wachtwoord nodig om verder te komen, bijvoorbeeld om de internetverbinding op te zetten, of een applicatie te openen.
Veelal dezelfde applicaties spelen hier een grote rol. Je puzzelt je een weg door de fotogalerij, SMS-geschiedenis, kalender en e-mail. Wat mij betreft hebben de makers de interface van de mobiele telefoon goed verbeterd ten opzichte van het vorige deel, want het geheel ziet er net wat realistischer uit. Ook de puzzeltjes voelen wat natuurlijker aan. Minder dan in het vorige deel scan je door de berichtengeschiedenis op zoek naar die ene hint om verder te komen, meer lees je met aandacht de gespreksuitwisselingen door om ze te combineren tot één oplossing.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!