Personageperikelen
Dit betekent dus ook effectief dat je alle microspelletjes ditmaal met een personage speelt. Wario vliegt bijvoorbeeld met een jetpack en kan een flinke ram verkopen naar de kant waar ‘ie op kijkt. Als hij in een platformachtig minispelletje bij een helikopter moet komen, vliegt Wario dus simpelweg naar boven. Maar 18-Volt kan bijvoorbeeld helemaal niet bewegen! Hij schiet enkel met een bepaalde straal, maar verder blijft ‘ie op zijn plek zitten. Gelukkig kan die straal wel objecten vernietigen én pakken. Dus als 18-Volt precies hetzelfde microspel krijgt – moet je dus de juiste ringen zien te grijpen om de helikopter te bereiken. En een beetje snel ook, want je hebt maar een paar seconden.
Dit maakt microspelletjes direct een stuk interessanter. WarioWare stond er altijd al om bekend dat je met één simpel commando uitvogelde wat je moest doen, maar nu houd je ook nog eens rekening met de vaardigheden van een specifiek personage. En dit werkt, in ieder geval voor het uur dat ik de game speelde, al super verslavend. De game gooit je gelukkig niet in het diepe: voordat je met een nieuwe speler speelt, krijg je eerst een tutorial over diens vaardigheden. Zo heb je ook Mona, die constant heen-en-weer beweegt, behalve als je haar boemerang gooit. Cricket is dan weer iets ‘gewoner’: hij springt hoger, hoe langer jij de knop indrukt.
Je kunt er dus voor kiezen om het jezelf even wat makkelijker te maken. Leuk is alleen dat jij niet helemaal de controle hebt over de personages waar je mee speelt. In de demo kon je er drie kiezen, maar de game bepaalt zelf met welke je het armhaar van een Griekse god aftrekt. Je kunt dus niet de hele tijd met Wario spelen – hoe graag je dat ook zou willen. Heb je alle personages ontgrendeld? Dan kun je er zelfs voor kiezen om ze allemaal in de grabbelton te gooien. Alles voor nét dat beetje extra lastigheid bij het bereiken van je topscore.
Op en top WarioWare
Verder is het nog op en top WarioWare zoals je gewend bent: met een beperkt aantal levens speel je de ene microgame na de andere. Hoe verder je komt, hoe sneller ze gaan en hoe moeilijker ze worden. In de demo miste ik nog wel een klassiek eindbaasgevecht, de wat langere, moeilijkere minigame – maar wie weet zit die wel in het volledige spel. Ook moet natuurlijk blijken hoe lang dit écht leuk blijf. Toch denk ik dat dit wel goedkomt, zeker met al die extra personages, ranglijsten en spelmodi die Nintendo in de demo al belooft.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
22 aug 21 om 11:42
#1232
1951 XP | 366 comments
Warioware is en blijft fantastisch
22 aug 21 om 12:23
#1234
1005 XP | 152 comments
Heb onlangs de demo gezien, en het ziet er echt leuk uit! Vooral de multiplayer lijkt me echt geweldig
22 aug 21 om 12:33
#1235
163 XP | 30 comments
De demo liet me weer herinneren hoe gek ik op deze reeks ben, voor mij is dit weer een gegarandeerde aankoop!
22 aug 21 om 12:45
#1236
3075 XP | 478 comments
Prettig verrast door de demo. Mijn high score atm is 61
22 aug 21 om 13:30
#1237
807 XP | 137 comments
Ik denk dat ik deze demo binnenkort eens ga proberen!Alleen moet ik wel toegeven niet zo'n heel groot liefhebber te zijn van de nieuwe tekenstijl van de personages.
22 aug 21 om 13:52
#1238
1951 XP | 366 comments
Ps: je bent een aardappel als je de laatste 3ds warioware gold niet hebt gekocht.
22 aug 21 om 14:41
#1239
1576 XP | 287 comments
Best leuk, maar ik wacht even op een prijsdaling. Sonic Colours Ultimate gaat toch echt even voor
22 aug 21 om 18:23
#1240
5899 XP | 1092 comments
Demo overtuigde me nog niet, dus deze ga ik vooralsnog niet halen, althans niet voor de prijs waar hij momenteel voor staat. Doe mij maar Wario Land!