The Journey to the West is één van de meest vertaalde verhalen in de moderne media. Er zijn genoeg boeken en games over het onderdeel, dus wat heeft Unruly Heroes eigenlijk nog te bieden? Opmerkelijk veel om eerlijk te zijn. Hoewel dat een beetje cynisch klinkt, het feit blijft is dat Unruly Heroes ontzettend goed in elkaar steekt. In de drukke wereld van 2D platformers is het moeilijk om je mannetje te staan, maar Unruly Heroes wist ons enigszins over te overtuigen.
Oud verhaal in een nieuw jasje
Unruly Heroes neemt het verhaal van The Journey to the West en probeert er nieuwe dingen mee te doen. De speler neemt de controle over vier verschillende personages, ieder met zijn eigenschappen en vaardigheden. De demo begint met Wukong, de apenkoning zonder angst. Hij kan zijn stok gebruiken om vijanden te slaan, in een adelaar veranderen en elegant in de lucht bewegen. Zijn stok kan ook gebruikt worden om op speciale momenten bruggen te creëren. Het komt aardig van pas als je een pad met spijkers moet passeren.
In de single-player mode, als een character afgaat of als je hem vrij wisselt, verander je gelijk in een andere held. Gezien je alleen speelt, zul je geforceerd zijn om dat te doen om puzzels op te lossen. Sandmonk (de bruut) kan bepaalde muren vernietigen, Sanzang (de monnik) kan energieballen sturen om schakelaars over te halen en Kihong (het varken) kan omhoog vliegen. Dit alles, gecombineerd met scherpe platform-elementen, zorgt ervoor dat je het hoofd erbij moet houden. Je zult veel moeten springen en muurhangen om de overkant veilig te bereiken. Persoonlijk vond ik Sanzang het fijnste spelen. Hij kan in de lucht blijven hangen, een beetje zoals Princess Peach in de Super Mario-spellen. Hierdoor krijg je voldoende tijd om te reageren.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!