In augustus werd ik op Gamescom verrast met een presentatie van Disney’s TRON: Catalyst. Intussen is de officiële aankondigingstrailer verschenen en kan ik meer vertellen over de presentatie die ik kreeg over dit actie-avontuur.
De meest recente film van TRON stamt alweer uit 2010 (fun fact van onze huis-pretparkspecialist Rik: vorig jaar is er wél een nieuwe spectaculaire TRON-achtbaan geopend in Walt Disney World). De ontwikkelaar die ik sprak op Gamescom is de grootste TRON-fan die ik ooit heb ontmoet en dat er een hele generatie is die deze films niet heeft gezien, was voor hem juist extra drijfveer om deze wereld tot leven te brengen voor de jongeren (en ouderen) van nu. Je hoeft geen TRON-films of games gezien of gespeeld te hebben om deze game te begrijpen, al is het wel extra interessant als je bekend bent met de setting.
Programma’s en tijdlussen
TRON: Catalyst is een verhaalgedreven isometrische actie-avonturengame die zich afspeelt op diverse locaties van het Arq Grid die werden geïntroduceerd in de visual novel TRON: Identity. Interessant aan deze sci-fi fantasy-wereld is dat het bevolkt wordt door programma’s: elektronische wezens die zijn gemaakt door gebruikers en die leven in de digitale werelden van TRON. Ze zien eruit als hun tegenhangers in de echte wereld, maar ondanks hun menselijke uiterlijk zijn ze compleet andere wezens. Ze leven op pure energie en hebben circuits over hun hele pantser of gewaad, dat oplicht in verschillende kleuren die per programma verschillen. Dit zie je in de game ook terug in het prachtige kleurgebruik, waar veel neonkleurige ledverlichting wordt gebruikt die goed afsteekt tegen de grauwe wereld.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!