Valfaris was de allereerste game die ik op Gamescom mocht proberen. Na ons perskaartje opgehaald te hebben was het bijna een sprint naar één van de business hallen, helemaal achteraan, om op tijd te zijn om Valfaris aan de tand te voelen. Brute wapens, doorboorde vijanden en heavy metal in de ruimte in een 2D action-platformer geïnspireerd door het klassieke Contra klonk als muziek in de oren!
Krioelende tentakels en vloeiende gameplay
Na kennis te maken met de ontwikkelaars lieten ze wat gameplay van Valfaris zien en ik moet toegeven: het begon al meteen te kriebelen. De pixelstijl springt zowat uit het scherm en het lijkt alsof de hele spelwereld leeft. In plaats van een statische wereld zie je overal kleine details zoals krioelende tentakels en machines die taken uitvoeren. De grimmige wereld in combinatie met de vloeiende gameplay was een genot om aan te zien en deed mij denken aan de recente hit Dead Cells. Na mijn enthousiaste opmerkingen en talloze vragen over de gameplay kreeg ik de controller in mijn handen geschoven met de opmerking dat het geen makkelijke game is. Gretig nam ik de uitdaging aan.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!