Touhou is een franchise vol verrassingen. Dankzij het scala aan developers dat aan de IP mag werken, weet je nooit zo goed wat je krijgt. Daarom zou ik juist iets blijer moeten worden van Touhou Genso Wanderer -FORESIGHT-, de nieuwste telg in hun Mystery Dungeon-achtige reeks. De eerste twee games zaten goed in elkaar, hadden behapbare mechanieken en het was perfect om snel in en uit te stappen. Toch is het alweer wat jaren geleden sinds het vorige deel zijn opwachting maakte. Hoe pakt deze uit? Ik kwam er vorige week achter tijdens Gamescom.
Zoals aangegeven is Touhou Genso Wanderer -FORESIGHT- een game die vrij veel weg heeft van de Mystery Dungeon-spellen. Je beweegt over een rasterachtig veld, beweegt in vier richtingen en komt vijanden tegen. Als je in contact komt met deze vijanden val je automatisch aan en vervolg je vervolgens je weg. Je kunt tussendoor de personages upgraden, items inslaan en gesprekken voeren. Het genre is niet te diepgaand, maar prima vermaak voor een paar avonden. Helaas laat Touhou Genso Wanderer -FORESIGHT- een slechte eerste indruk achter.
Ohjee…
De tutorial is problematisch lang. Met hoe begrijpbaar de mechanieken zijn, was het nooit nodig geweest zoveel te vertellen. Elke minuut werd het enige plezier bedolven onder lappen teksten. Bij elk punt waren er meerdere schermen nodig om me bijvoorbeeld uit te leggen hoe ik een item moest gebruiken. Het ergste is dat de lokalisatie ronduit slecht is. Ik kan er niets vriendelijks van maken, want het kan gewoon beter. Sorry. Het is duidelijk slecht vertaald vanuit het Japans, maar het aantal kromme zinnen was om te janken.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!