Tijdens Gamescom had ik de kans om het mysterieuze MIO: Memories in Orbit te spelen. Het spel trok meteen mijn aandacht tijdens de Nintendo Direct van juni 2024. De prachtige waterverf-visuals en muziek maakten een prachtige eerste indruk. Hoe bevielen mijn eerste stappen in dit avontuur?
MIO: Memories in Orbit komt van Focus Entertainment en Douze Dixièmes. Je speelt als MIO, die met sierlijke bewegingen door The Vessel heen beweegt om zo de geheimen van deze technologische ark te ontrafelen.
MIOvania
In mijn korte sessie waren de Metroidvania-elementen duidelijk aanwezig. Bepaalde gebieden kon ik (nog) niet bereiken en ik moest power-ups vinden om verder te komen naar andere gebieden. Geheimen waren er ook genoeg. Zo vond ik onder een trap een onzichtbare ingang naar een nieuw gebied (waar ik helaas niet verder kon). Het vechten voelde tijdens de demo vrij simplistisch, maar de vijanden sloegen best hard. Het platformen deed daarbij erg denken aan Ori and the Will of the Wisps. Wat volgens de developers ook een van de inspiratiebronnen was voor MIO: Memories in Orbit.
Het wordt uiteindelijk ook de bedoeling dat je MIO upgradet door het spel heen. Nieuwe vaardigheden ontvang je door onderdelen van verslagen vijanden te gebruiken. Daarnaast werd er ook beloofd dat er andere vaardigheden voorbij zullen komen, zoals zweven of het beklimmen van muren.
MIO: Memories in Orbit doet (nog) niets speciaals in mijn korte sessie, maar het eerste gevoel was goed en ben daarom ook zeker benieuwd naar het volledige spel. Dit kan zomaar een pareltje in de maak zijn.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!