Je verzamelde sporen komen in een menu terecht. Hier is het mogelijk om de sporen te combineren en er de broodnodige logica uit te vissen. Later komen hier andere mechanieken om de hoek kijken, maar daar verklap ik nog niets over. Je wordt gevraagd om elk beetje van een kaart te verkennen. Uiteindelijk krijg je te horen of er voldoende bewijs is verzameld voor een vervolgstap. Je wordt gestraft als je een fout maakt en na een paar fouten kan het ”game over” voor je zijn. ‘Opletten’ is het toverwoord.
In de tweede game voegen ze nog meer toe aan de gehele procedure. Als je met Edgeworth een getuige tegenkomt die niet wil wijken, dan kan hij beginnen aan een schaakspel om ze op andere gedachten te brengen. Mind Chess stelt je in staat om opmerkelijke opmerkingen terug in hun gezicht te gooien en ze flink van de kaart te brengen. Mind Chess brengt een nieuwe dimensie met zich mee. Hoewel het slim is om goed op te letten tijdens de dialogen van Ace Attorney, vraagt het hier een unieke scherpte. Elk detail in de tekst moet worden uitgekamd. Soms is het zelfs slimmer om helemaal niet te reageren, en ervoor te zorgen dat ze zichzelf in een hoek zetten. Ja, bijna zoals een schaakspel.
Zoals het hoort
De nieuwe HD art bleek in de vorige heruitgaven het gesprek van de dag. Een groep spelers vond de personages niet goed geanimeerd voor de moderne consoles, wat best te begrijpen valt. Met de Ace Attorney Investigations Collection is het duidelijk dat ze zich de kritiek goed in de oren hebben geknoopt, want het ziet er allemaal vrij strak uit. Het zijn mooie vormgegeven lijnen met een subtiele outline om ze wat los te trekken van de achtergronden. De achtergronden hebben ook een leuk uiterlijk, mede om de sporen iets beter te kunnen zien. Spelers kunnen wisselen naar de pixel art, al kan dat niet tijdens de gameplay. Het is alleen mogelijk vanuit het hoofdmenu. Een kleine afknapper.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!