Toen ik Cat Quest Pirates of the Purribean zag moest ik het gewoon spelen. De vorige spellen in de series vond ik persoonlijk geweldig en zaten vol met katten woordspelingen zoals “pawsome” “Catpital” en “Purre Cave”. Daarnaast hebben de spellen ook een super schattige en vrolijke stijl. Tussen deel 1 en deel 2 zat een groot verschil met de artstijl en de vulling van gebieden. Deel 1 voelde plat en leeg, waarop deel 2 vol met groen en bosjes en details zat. Is deel drie net een stapje hier bovenop?
Blijkbaar was de Cat Quest serie eigenlijk nooit bedoeld om een avontuur-actiespel te worden maar een ritmespel. Desmond Wong, CEO, tekenaar en Game designer van Gentlebros deelde dit. “We hadden altijd al het idee om iets met katten te doen, omdat vele van ons katten als huisdier hebben, maar om Cat Quest zo te maken was eigenlijk nooit ons idee. We wilden een ritmespel maken, zoals Osu of Crypt of the Necrodancer. Echter heb ik geen enkel verstand van muziek en ritme, ik heb zelf twee linkervoeten als we het over dansen hebben. Vandaar dat we in plaats van een ritmespel een soort openwereld avontuur-actie spel hebben gemaakt. Iedereen had hier wel verstand van.” Ondanks dat er nooit een ritmespel van gemaakt is, heeft het wel herkenbare elementen hiervan. Als je goed kijkt naar de vijanden en ook de kat zelf, zie je dat deze standaard een soort ritmisch op en neer bewegen, goede easter-egg!
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
8 sep 23 om 14:46
#11331
3274 XP | 636 comments
Vorige delen in de uitverkoop gekocht en echt geen spijt van gehad. Denk alleen dat de volle prijs het niet waard is.
9 sep 23 om 16:00
#11343
2208 XP | 359 comments
Ik vind ze persoonlijk allemaal tof en ga ook eerlijk zeggen dat ik ze van iemand geleend heb omdat ik zelf het geld niet had. Ik ga deze zeker halen, maar ik heb niet de hele game nog gezien in het half uurtje dat ik daar was. Ik vind de stijl echt super tof en voor het kleine groepje wat eraan werkt doen ze het zeker niet verkeerd.