CastleStorm is een spel dat ik oorspronkelijk voor de Wii U eShop aangeschaft had. Het spel was eigenlijk een beetje mijn guilty pleasure: cheesy dialogen en slapstick humor zijn niet voor mij weggelegd, maar desondanks wist deze laagdrempelige aanpak mij ontzettend veel plezier op te leveren omdat de gameplay zo lekker wegspeelde. De strategische mix van kasteel versus kasteel, troepen, spreuken en diverse wapens om in te zetten hield mij urenlang gekluisterd aan de Wii U Gamepad. Totdat de batterij het begaf, in ieder geval. Zen Studios liet ons tijdens Gamescom het vervolg zien, CastleStorm II. Gretig nam ik een kijkje om te zien of ze de inmiddels bekende formule weten te perfectioneren.
Kasteeltjes bestormen
In CastleStorm plaats je troepen in een 2,5D omgeving om ze richting het vijandelijke kasteel te laten lopen. Het doel is om het kasteel van de vijand kapot te maken terwijl je je eigen kasteel in stand houdt. Spelers van de browsergame-serie Age of War zullen wellicht bekend zijn met dit gameplay-principe. Naast het kunnen spawnen van troepen had je ook de mogelijk om spreuken en wapens te gebruiken om jouw troepen mee te versterken of de tegenstander weg te maaien. Tot slot kon je een hero-personage oproepen en deze direct besturen om een lastige zwerm aan vijanden de pan in te hakken.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!