Xenoblade Chronicles helpt Monolith Soft naar hoogste winst afgelopen jaren

  • Nieuws

  • 8 jul 21 om 21:41

  • Erik

  • 7

Monolith Soft boekte afgelopen fiscale jaar een winst van 491 miljoen yen (3,78 miljoen euro), mede door de release van Xenoblade Chronicles: Definitive Edition.

De winst valt 138,2% hoger uit dan in het fiscale jaar van 2020. In totaal draaide het bedrijf een omzet van 1,17 miljard (ongeveer 9 miljoen euro), ook een verdubbeling van het jaar ervoor. Deze cijfers blijken uit een rapportage van het Japanse Gamebiz.

De game is op het moment van schrijven in totaal 1,52 miljoen keer verkocht, wat het een van de best verkopende spellen van Monolith Soft. maakt. Xenoblade Chronicles: Definitive Edition verscheen op 29 mei 2020 voor de Nintendo Switch. Onze Dreon was erg onder de indruk van deze remaster en hij vertelt je in zijn videoreview graag waarom!

Bron:

Like dit bericht:

Recente artikelen

Deze content werd geschrapt van Pokémon X & Y

0

Nieuws Deze content werd geschrapt van Pokémon X & Y

18-10-2024

0

Dennis

HD Updates-trailer Sonic Colours: Ultimate geeft overzicht van alle toevoegingen

0

Nieuws HD Updates-trailer Sonic Colours: Ultimate geeft overzicht van alle toevoegingen

08-07-2021

0

Erik

Square Enix deelt dubbele dosis screens & art voor NEO: The World Ends With You

1

Media Square Enix deelt dubbele dosis screens & art voor NEO: The World Ends With You

08-07-2021

0

Erik

Discussieer met ons mee! 7

Samus

8 jul 21 om 22:18

#486‍

596 XP | 106 comments

Heel mooi, als dit betekent dat Monolith Software meer Xenoblade games gaat maken, dan graag. Kom maar op met Xenoblade Chronicles 3!

Rik

9 jul 21 om 01:09

#491‍

5169 XP | 702 comments

Monolith Soft is sowieso 1 van de beste studios die Nintendo bezit, al krijgen ze die credits normaal gesproken (nog) niet. Naast de Xenoblade Chronicles serie (waar ze met XCX een van de beste open wereld games van die generatie op de zwaar beperkte Wii U wisten te laten draaien, XC2 in een recordtijd konden afleveren ondanks dat de helft van hun team op BotW gezet was & de Torna DLC zo groot was dat het eigenlijk een standalone game was) hebben ze ook een belangrijke rol gespeeld in het open wereld ontwerp van Hyrule in Breath of the Wild en gewerkt aan Splatoon 1/2, Smash Bros Brawl, Pikmin 3 én alle recente Animal Crossings & Zelda's.

 

Zo'n beetje alle grote nieuwe titels uit het eerste jaar van de Switch komen dus deels van hun hand. Ik ben zeer benieuwd naar het nieuwe IP project waar ze al een tijdje aan werken.

Samus

9 jul 21 om 09:13

#497‍

596 XP | 106 comments

Ik vind ze inderdaad een beetje ondergewaardeerd, wat een fantastische studio. Als je ook ziet wat zij uit de hardware kunnen halen, is dat best benoemswaardig. Sure, sommige games hebben wat resolutie- en framerate issues, maar desondanks dat is het echt fantastisch om hun creaties te zien én te spelen!

Maurice

9 jul 21 om 00:29

#489‍

2971 XP | 196 comments

Kunnen ze lekker dat geld pompen in hun volgende game.👍

Rik

9 jul 21 om 01:16

#492‍

5169 XP | 702 comments

Heel goed, de kwaliteit die de studio al jaren aflevert begint nu ook in de resultaten weerspiegeld te worden. Hopelijk blijft Nintendo ze de kans en support geven om verder te groeien, ik kijk heel erg uit naar het nieuwe project waar ze al een tijdje aan werken. Hopelijk wordt dat in 1 klap een nieuwe succesvolle grote Nintendo IP

Fl@ppy

9 jul 21 om 06:07

#494‍

3379 XP | 657 comments

Om heel eerlijk te zijn heb ik liever deel 3 dan een nieuwe IP

Psychotenshi

9 jul 21 om 07:42

#495‍

159 XP | 29 comments

Port Xenoblade X naar de Switch plz