Verhalen in Kirby-games hebben ''geen duidelijke tijdlijn'' volgens HAL Laboratory

  • Nieuws

  • 29 mrt 22 om 01:16

  • Ness

  • 0

In plaats een duidelijke verhaal-tijdlijn, leent Kirby’s ontwikkelaar HAL Laboratory soms bepaalde verhaalelementen uit vorige games en focust het zich op de actie en gameplay.

Kenners van de Kirby-serie weten al dat de onze roze, ronde held veel heeft meegemaakt door de verschillende spellen heen. Hoewel het verhaal nooit op de eerste plaats heeft gestaan binnen de Kirby-games, is het niet heel duidelijk hoe we Kirby’s avonturen moeten opvatten. Zit er een rode draad in de verhalen van de vele games of is er sprake van verschillende Kirby-tijdlijnen à la de The Legend of Zelda-serie?

Dat vroeg The Washington Post zich ook af tijdens een interview met HAL Laboratory’s general director Shinya Kumazaki. Deze antwoordde dat er geen duidelijke tijdlijn is binnen de verschillende Kirby-spellen, zodat die de makers niet beperken bij het ontwikkelen van een volgend deel (vertaald):

Er is geen duidelijke tijdlijn voor de verhalen in de games. Dit is zo om te voorkomen dat we beperkt zijn van eerdere locaties en zodat we op die manier makkelijk nieuwe uitdagingen aan kunnen gaan en de optimale gameplay voor elk deel voorop kunnen stellen – zelfs in een serie met een lange geschiedenis.  

Echter kunnen we niet veel voortgang boeken in het verhaal als we Kirby en King Dedede telkens weer voor het eerst elkaar laten ontmoeten in de opening van een game, dus nieuwe delen erven verhaalelementen dat op een natuurlijke wijze geaccepteerd kan worden en makkelijk te begrijpen is door spelers. We gebruiken bijvoorbeeld verhaalelementen die effectief zijn om elk spel beter te maken, zoals wanneer het personage Magolor spijt had van zijn eerdere acties en verhuiste naar Dream Land, of wanneer Meta Knight wraak nam op Kirby.

Ik let ook op de details wanneer ik de tekst van het verhaal schrijf. Dit is omdat als toekomstige delen deze verhaalelementen zouden overnemen, we eerst gedetailleerde locaties voor elk deel moeten voorbereiden. Echter, de hoofdfocus van de Kirby-serie is actie en gameplay, dus we bereiden de locaties die nodig zijn voor om deze elementen aandoenlijker te maken in elk spel.

In hetzelfde interview heeft Kumazaki het ook over hoe het belangrijk is dat de Kirby-serie toegankelijk is voor iedere speler. Daardoor hebben de ontwikkelaars dit keer ook een lastigere modus toegevoegd aan Kirby en de Vergeten Wereld en kan het verhaal wat duisterder zijn voor de spelers die zich er meer in willen verdiepen.

Kirby en de Vergeten Wereld is sinds afgelopen vrijdag uit op de Nintendo Switch. Hier is een handig lijstje met Present Codes waardoor je extra beloningen in het spel kunt ontgrendelen.

Bron: The Washington Post

Like dit bericht:

Over Ness

Neslihan, of Ness voor de nerds, heeft een ding voor innovatieve en gekke spelletjes. Zo heeft ze de rare gewoonte om rommel op te rollen in een plakkerige bal, muren vol te spetteren met inkt en te stofzuigen. Naast artikelen schrijven als redacteur, pakt ze ook graag de digitale kwast op om te tekenen.

Lees meer over Ness

Recente artikelen

Hoofdafbeelding bij Nintendo verandert releasedag van haar games

0

Media Luigi ontwaakt met nieuwe trailer Luigi's Mansion 2 HD

05-05-2024

1

Kitty

Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter is aangekondigd voor Nintendo Switch

4

Nieuws Sherlock Holmes: The Devil's Daughter is aangekondigd voor Nintendo Switch

29-03-2022

2

Evelyne

Kirby en de Vergeten Wereld kent grootste Kirby-launch ooit in Engeland

3

Nieuws Kirby en de Vergeten Wereld kent grootste Kirby-launch ooit in Engeland

28-03-2022

3

Erik

Reageer als eerste!