In plaats een duidelijke verhaal-tijdlijn, leent Kirby’s ontwikkelaar HAL Laboratory soms bepaalde verhaalelementen uit vorige games en focust het zich op de actie en gameplay.
Kenners van de Kirby-serie weten al dat de onze roze, ronde held veel heeft meegemaakt door de verschillende spellen heen. Hoewel het verhaal nooit op de eerste plaats heeft gestaan binnen de Kirby-games, is het niet heel duidelijk hoe we Kirby’s avonturen moeten opvatten. Zit er een rode draad in de verhalen van de vele games of is er sprake van verschillende Kirby-tijdlijnen à la de The Legend of Zelda-serie?
Dat vroeg The Washington Post zich ook af tijdens een interview met HAL Laboratory’s general director Shinya Kumazaki. Deze antwoordde dat er geen duidelijke tijdlijn is binnen de verschillende Kirby-spellen, zodat die de makers niet beperken bij het ontwikkelen van een volgend deel (vertaald):
Er is geen duidelijke tijdlijn voor de verhalen in de games. Dit is zo om te voorkomen dat we beperkt zijn van eerdere locaties en zodat we op die manier makkelijk nieuwe uitdagingen aan kunnen gaan en de optimale gameplay voor elk deel voorop kunnen stellen – zelfs in een serie met een lange geschiedenis.
Echter kunnen we niet veel voortgang boeken in het verhaal als we Kirby en King Dedede telkens weer voor het eerst elkaar laten ontmoeten in de opening van een game, dus nieuwe delen erven verhaalelementen dat op een natuurlijke wijze geaccepteerd kan worden en makkelijk te begrijpen is door spelers. We gebruiken bijvoorbeeld verhaalelementen die effectief zijn om elk spel beter te maken, zoals wanneer het personage Magolor spijt had van zijn eerdere acties en verhuiste naar Dream Land, of wanneer Meta Knight wraak nam op Kirby.
Ik let ook op de details wanneer ik de tekst van het verhaal schrijf. Dit is omdat als toekomstige delen deze verhaalelementen zouden overnemen, we eerst gedetailleerde locaties voor elk deel moeten voorbereiden. Echter, de hoofdfocus van de Kirby-serie is actie en gameplay, dus we bereiden de locaties die nodig zijn voor om deze elementen aandoenlijker te maken in elk spel.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!