Tweede Mario-film heet The Super Mario Galaxy Movie

  • Nieuws

  • 12 sep 25 om 16:16

  • Dennis

  • 4

De tweede Mario animatiefilm heeft een naam. Komende lente gaat The Super Mario Galaxy Movie in première!

Tijdens de Nintendo Direct van vandaag heeft Miyamoto de naam onthuld van de tweede Mario-film van Nintendo en Illumination. De film gaat The Super Mario Galaxy Movie heten. Volgens Illumination is het verhaal losjes gebaseerd op de twee Wii-spellen met dezelfde naam.

Een groot deel van de cast keert terug in het tweede deel. Zo kruipt Chris Pratt weer in de rol van Mario, Anya Taylor-Joy keert terug als Peach en Jack Black speelt weer Bowser. Ook Keegan-Michael Key (Toad) en Charlie Day (Luigi) zijn weer van de partij.

De film gaat in april 2026 in première en volgt The Super Mario Bros. Movie op, die in 2023 uitkwam..

Heb jij zin in een avontuur door de ruimte met Mario en zijn vrienden? Laat het weten in de comments!

Like dit bericht:

Over Dennis

De liefde voor Nintendo begon bij Dennis met de grijze Game Boy en Kirby's Dream Land. Vooral de handhelds van Nintendo hebben een speciaal plekje. Maar ook zijn pc staat regelmatig te draaien. En als Dennis niet aan het gamen is, speelt hij basgitaar of staat hij bij een concert. Op 10 maart trekt hij altijd zijn Mario-sokken aan!

Lees meer over Dennis

Recente artikelen

Wanderstop – Prikken door moedeloosheid

0

Review Wanderstop - Prikken door moedeloosheid

23-06-2026

1

Daan

Final Fantasy VII Remake Intergrade komt naar Nintendo Switch 2 op 22 januari 2026

0

Nieuws Final Fantasy VII Remake Intergrade komt naar Nintendo Switch 2 op 22 januari 2026

12-09-2025

0

Mitch

Pokémon Mega Evolution – Phantasmal Flames aangekondigd

0

Nieuws Pokémon Mega Evolution - Phantasmal Flames aangekondigd

12-09-2025

0

Robin

Discussieer met ons mee! 4

reporterdavid

12 sep 2025

#18283‍

1386 XP | 276 comments

Dus geen Super Mario “2” movie. Een geheel andere titel. Maar Yoshi werd geteased in de laatste. Ben benieuwd of Yoshis oorsprong dan van een van de planeten zal zijn 

Apenknul

12 sep 2025

#18304‍

6927 XP | 1316 comments

Net als de vorige, kijk ik erg uit naar deze film.

Ergens waar ik wel skeptisch over ben, is dat het een hele sprong is van Super Mario Bros direct naar Mario Galaxy. Ergens had ik liever een Mario World film, maar I guess dat Yoshi hier ook wel goed geïntroduceerd kan worden.

Yosher

13 sep 2025

#18319‍

8784 XP | 1635 comments

Zolang ze Yoshi nu maar niet aan de kant schuiven voor Galaxy dingen vind ik het prima. 🤷🏻‍♂️

Tamadachi

13 sep 2025

#18337‍

6558 XP | 790 comments

Interessante keuze om vanaf het Mushroom Kingdom Mario gelijk naar de Comet Observatory toe te laten lanceren want ik had eigenlijk gedacht dat het op Yoshi's eiland zou plaatsvinden maar ik kijk er wel naar uit hoe men in deze film de mechanics van Mario die rond een planeet loopt hebben geïmplementeerd.