Tears of the Kingdom-director praat over leven Zelda na BotW

  • Nieuws

  • 21 nov 23 om 10:44

  • Karina

  • 0

In een recent interview met Nintendo Dream, besprak regisseur Hidemaro Fujibayashi de ontwikkeling van het personage Prinses Zelda in “The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom”.

Fujibayashi legt uit dat “Tears of the Kingdom” een verhaal is dat is opgebouwd uit meerdere lagen, waaronder het perspectief van Link en dat van de heldin, Prinses Zelda. In het vorige spel, “Breath of the Wild”, worstelde Prinses Zelda met gevoelens van waardeloosheid omdat ze niet aan de verwachtingen van anderen kon voldoen. Uiteindelijk vond ze echter haar pad en volwassenheid. In dit vervolg heeft Prinses Zelda haar problemen overwonnen en het pad bepaald dat ze moet volgen. Ze begint zich nu af te vragen wat ze kan doen voor de mensen die momenteel in het land van Hyrule wonen, nadat het Koninkrijk was vernietigd door de Calamity.

Veranderingen in uiterlijk

Een opvallende verandering in Prinses Zelda’s uiterlijk is haar kortere haar. Volgens Fujibayashi is deze verandering bedoeld om spelers te laten voelen dat Prinses Zelda haar leven in het land van Hyrule heeft geleefd. Na de strijd met de Calamity heeft Prinses Zelda actief deelgenomen aan het herstellen van het levensonderhoud van mensen en andere vormen van humanitaire hulp. Daarom denkt hij dat ze besloot om het zichzelf gemakkelijker te maken om zich te verplaatsen.

Groei en ontwikkeling

Fujibayashi onthult dat Prinses Zelda misschien wel een van de krachtigste Prinses Zelda’s in de geschiedenis is. In “Tears of the Kingdom” denkt ze na over wat ze moet doen in deze wereld nadat haar koninkrijk is vernietigd. Ze vraagt zich af of het Koninkrijk van Hyrule wel hersteld moet worden. Dit leidt ertoe dat ze teruggaat naar het verleden en het tijdperk van haar voorouders ziet, die hun koninkrijk stichtten. Prinses Zelda’s vader was een strenge man, en ze kon niet van haar moeder leren omdat ze zo vroeg overleed. Maar in het verleden ontmoet ze een vriendelijke vaderfiguur en een ervaren moederfiguur. De Dragon Tear cutscenes tonen hoe ze veel van hen leert en daardoor groeit.

De wereld van Hyrule

“Tears of the Kingdom” volgt op de gebeurtenissen na “Breath of the Wild”, dus het was natuurlijk dat ze de voortgang van de tijd voor de mensen die in de wereld leven wilden laten zien. Dit is niet beperkt tot alleen Prinses Zelda; ze wilden dat elk personage zich “levend” voelde. In plaats van dat iedereen wacht op de hoofdpersoon, Link, is de wereld blijven bewegen zonder hem. Daarom hebben ze alle dialogen van de personages veranderd, afhankelijk van de huidige situatie.

Wil je het hele interview lezen? Bezoek dan de officiële Nintendo-website waar je het vijfdelige interview in zijn geheel kunt vinden.

Bron: NDW, via NintendoEverything

Like dit bericht:

Over Karina

Dit is Karina, haar game-vrienden noemen haar Kiara. De liefde voor games begon al op haar derde, ze werd toen door haar vader geïntroduceerd aan Sonic op de Sega. Sindsdien is de passie voor games uitgegroeid tot een hechte en nostalgische vriendschap. Of het nu gaat om epische avonturen in Xenoblade Chronicles, gezellige avonden waarop ze piano speelt, of knusse game-sessies onder haar favoriete dekentje, ze is helemaal in haar element als het om gamen gaat!

Lees meer over Karina

Recente artikelen

Mario & Luigi: Brothership krijgt Amerikaanse leeftijdsclassificatie

0

Nieuws Mario & Luigi: Brothership krijgt Amerikaanse leeftijdsclassificatie

27-07-2024

1

Rik

Sizzlipede chair

2

Nieuws The Pokémon Company onthult speciale Sizzlipede-stoel

21-11-2023

3

Evelyne

Hoofdafbeelding bij Super Mario Bros. Wonder geüpdatet naar Versie 1.0.1; dit is er toegevoegd

4

Nieuws Mario Bros. Wonder geüpdatet naar Versie 1.0.1; dit is toegevoegd

21-11-2023

2

Erik

Reageer als eerste!