Splatoon 3: Ver. 9.2.0 (verscheen op 20 november 2024)
Veranderingen aan amiibo
- Er is een functie ingeschakeld waarmee spelers zich het Grote Festival kunnen herinneren, zelfs als ze geen internetverbinding hebben, door op de amiibo-doos op het plein te tikken met de amiibo-figuren van de volgende personages.
- Callie
- Marie
- Lorelei
- Mariana ten Takel
- Haya
- Muriël
- Ray
Veranderingen aan Multiplayer
- De specificaties voor sommige hoofdwapens zijn veranderd.
Wapen |
Veranderingen in detail |
Superspetter
Tentatek Superspetter
Heldenspetter (replica)
Octospetter (replica)
Ordespetter (replica) |
- Verhoogd de snelheid van schoten met ongeveer 3% en verlengde de vliegafstand.
|
Superspetter Pro
Forge Superspetter Pro |
- Verminderd de verstrooiing van schoten op de grond met ongeveer 7%.
|
Lunablaster
Lunablaster Neo
Ordeblaster (replica) |
- Verhoogde de straal van het schadelijke explosiegebied met ongeveer 6%.
|
L-3 Stompsnuit
L-3 Stompsnuit D |
- Verminderd de hoeveelheid verbruikte inkt met ongeveer 4%.
|
H-3 Stompsnuit
H-3 Stompsnuit D |
- Verminderd de hoeveelheid verbruikte inkt met ongeveer 8%.
|
Spetbuizer
Gemodde Spetbuizer |
- Verkort de tijd die nodig is om volledig op te laden met ongeveer 1/15e van een seconde.
- Met deze verandering is de tijd totdat het 100,0 of meer schade toebrengt ook verminderd met ongeveer 1/20e van een seconde.
|
Blusknallers BW
Gemodde Blusknallers BW |
- Verkort de tijd tussen het einde van een Dodge Roll en het kunnen uitvoeren van een andere actie met ongeveer 1/20e van een seconde.
|
Paraplenzer
Sorella Paraplenzer |
- Verkort de hersteltijd van kapotte baldakijnen van ongeveer 4,0 seconden tot ongeveer 3,7 seconden.
|
Wisserbladzwieper
Wisserbladzwieper Deco |
- Verkort de oplaadtijd die nodig is om een veegbeweging te maken met ongeveer 1/30ste van een seconde.
|
- De specificaties voor sommige subwapens zijn veranderd.
Subwapen |
Veranderingen in detail |
Robobom |
- Verhoogd de straal van het vijandelijke detectiegebied met ongeveer 8%.
|
Ketskogel |
- De beginsnelheid is ongeveer 5% hoger en de vliegafstand is vergroot.
|
Bomblikje |
- De manier waarop ze stuiteren als gevolg van explosies aangepast en de afstand die met één explosie wordt verplaatst iets verkleind.
- Met deze wijziging wordt het gebied dat kan worden geïnkt met 2 of meer explosies verkleind.
- Het gebied dat kan worden geïnkt met vallende inktspray als het niet op volle kracht is opgeladen, wordt uitgebreid.
|
Torpedobom |
- Verlengt de tijd die nodig is om te transformeren met ongeveer 1/12e van een seconde.
- Deze verandering geeft vijanden meer tijd om torpedo’s neer te schieten.
- Verhoogde de beginsnelheid bij het gooien met ongeveer 3% en maakte het mogelijk om ze verder te gooien dan voorheen.
|
- De specificaties voor sommige speciale wapens zijn veranderd.
Speciaal wapen |
Veranderingen in detail |
Coole bom |
- Iets meer kracht geladen door de Booyahs van de speler en hun bondgenoten, waardoor het mogelijk is om de Booyah Bomb sneller te gooien dan voorheen wanneer spelers Booyahs sturen.
- Verhoogd de straal van het explosiegebied met ongeveer 5%.
- Verhoogd schade aan Big Bubblers met ongeveer 33%.
|
- De vereiste punten voor sommige speciale wapens zijn gewijzigd.
Wapen |
Voor |
Na |
Zink Mini-Spetling |
190 |
200 |
Schrobbehak PM |
200 |
210 |
Veranderingen aan Salmon Run
- Verbeterde communicatieverwerking om de tijd tussen spelers die zich niet op het hostapparaat bevinden en Golden Eggs aanraken en ze kunnen gebruiken te verkorten met gemiddeld ongeveer 1,5/60e van een seconde.
Veranderingen aan Splatfests
- In Driekleurenoorlog hebben we het voor spelers van verschillende aanvallende teams mogelijk gemaakt om elkaars posities te peilen door het zo te maken dat de namen van spelers van het andere aanvallende team op het scherm worden weergegeven. De iconen van die spelers worden ook weergegeven op de Turfkaart.
Deze update richt zich op het mogelijk maken van het gebruik van bepaalde amiibo-functies, zelfs als je niet verbonden bent met het internet, en op het aanpassen van de balans van gevechten.
We hebben de specificaties van Superspetter en Superspetter Pro aangepast met de bedoeling het aantal situaties dat deze hoofdwapens aankunnen uit te breiden. Daarnaast hebben deze wapens specificaties die de benchmark vormen voor verschillende andere wapens. Door deze te verbeteren, willen we ook ruimte maken voor verdere verbetering van de specificaties van wapens met vergelijkbare afstandspecialisaties als deze wapens in toekomstige balanswijzigingen.
Voor andere hoofdwapens hebben we veranderingen aangebracht die hun sterke punten naar voren brengen en ze gemakkelijker te gebruiken maken voor spelers die ze regelmatig gebruiken.
Voor Bomblikjes zal de efficiëntie van de strategie om continu Bomblikjes van veraf te gooien afnemen, maar door het makkelijker te maken om de schade te richten waar je hem mikt en een inktpad te creëren, hebben we het makkelijker gemaakt om het verplaatsen naar de frontlinies te ondersteunen.
Door Torpedobommen meer tijd te geven om ze neer te schieten, is het makkelijker voor spelers om ermee om te gaan. Ook hebben we de bruikbaarheid voor de spelers die ze gebruiken verbeterd door ze gemakkelijker te gooien als ze op de zij- of achterkant van vijanden zijn gericht.
Voor de Robobom hebben we wijzigingen aangebracht zodat je makkelijker gebruik kunt maken van de eigenschap dat ze vijanden laten zwemmen in inkt.
Bij de Ketskogel hebben we veranderingen aangebracht om het gemakkelijker te maken voordeel te halen uit de eigenschap dat het verder weg gelegen vijanden raakt dan andere subwapens.
Voor de Coolebom hebben we veranderingen aangebracht om het makkelijker te maken om voordeel te halen uit zijn eigenschappen, zelfs in snelle gevechten tussen ervaren spelers.
De volgende update zal zich richten op wijzigingen in de balans van gevechten op basis van een langetermijnanalyse van gevechtsgegevens.
Bug Fixes
- Fixes aan spelerbesturingen
- Probleem verholpen met Splat Bombs en Autobombs die werden gegooid in Salmon Run-levels of levels met bewegend terrein, waarbij de werkelijke baan van de gegooide bom soms verschilde van de voorspellingslijn die werd weergegeven als je op de R-toets drukte.
- Probleem verholpen waarbij, als een speler die naar het scherm beweegt stopt met het vasthouden van een geladen schot en terugkeert naar de Inkling- of Octoling-vorm, de oriëntatie van het personage soms in de war raakte.
- Probleem verholpen waarbij, als een speler zijn speciale wapen activeerde en tegelijkertijd herhaalde duale ontwijkrollen uitvoerde terwijl zijn resterende inkt bijna op was, er soms een duale ontwijkrol werd uitgevoerd na het activeren van het speciale wapen.
- Probleem verholpen waarbij, als een speler herhaalde dualie Dodge Rolls of splatana lunges uitvoerde na het doen van een Super Jump, de positie van die speler op het scherm van andere spelers soms enorm verkeerd werd uitgelijnd en zo bleef.
- Probleem verholpen waarbij, als een speler een Big Bubbler activeerde terwijl hij op een muur zwom, de Big Bubbler soms in het terrein werd geplaatst.
- Probleem verholpen waarbij, als een speler Kraken Royale gebruikte om van diagonaal boven aan te vallen op een door een tegenstander diagonaal geplaatste
- Splash Wall, er soms geen schade werd toegebracht aan de Splash Wall, ook al waren er geen andere obstakels.
- Probleem verholpen waarbij het soms leek alsof het effect zich had uitgebreid, ook al was dat niet het geval, als een aanval een inkrail-startpunt raakte vlak voordat het inkrail-effect eindigde.
- Overige Fixes
- Probleem verholpen waarbij, wanneer spelers met bepaalde kapsels de Kapiteinshelm Replica droegen, hun uiterlijk niet werd weergegeven zoals de bedoeling was.
- Probleem verholpen waarbij het spel in zeldzame gevallen crashte als een speler op een amiibo tikte om het Grote Festival te onthouden terwijl er een Splatfest actief was.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!