Splatoon 3 geüpdate naar Versie 5.1.0 voor Splatoween

Splatoon 3 heeft een nieuwe update uitgebracht. Deze update brengt een groot aantal veranderingen en fixes met zich mee, maar bereidt spelers ook voor op Splatoween.

Op 18 oktober is versie 5.1.0 van Splatoon 3 gelanceerd. Deze bevat nieuwe gegevens die verband houden met de Splatoween Splatfest en aanpassingen aan de multiplayer. Helemaal aan het einde van de patchnotities vermeldt Nintendo ook hoe ze de “volgende patch” voor Splatoon 3 rond het midden van november uitbrengen om de gegevens van de Deep Cut amiibo toe te voegen.

Zie hieronder de volledige lijst van de update, zoals Nintendo die op hun support page kenbaar heeft gemaakt:

Algemene omschrijving van de update
“Deze update richt zich op het toevoegen van speciale Splatfest-gegevens en het aanpassen van multiplayer. We hebben het eenvoudiger gemaakt om de sterke punten van sommige hoofdwapens te benutten en de opties voor andere hoofdwapens die vergelijkbare rollen vervullen, te vergroten. Bovendien hebben we het eenvoudiger gemaakt om te vechten met hoofdwapens die zijn gekoppeld aan Curling Bombs.

We hebben ook aanpassingen gemaakt aan enkele speciale wapens. We hebben de hoeveelheid schade aangepast die Killer Wail 5.1 veroorzaakt om rekening te houden met het feit dat veel spelers er nu aan gewend zijn om het te ontwijken. Voor de Kraken Royale hebben we aanpassingen gemaakt om spelers extra opties te geven buiten een oplaadaanval. Voor de Trizooka hebben we het moeilijker gemaakt om tegenstanders per ongeluk uit te schakelen, terwijl we de mogelijkheid voor spelers behouden om tegenstanders goed te richten en twee opeenvolgende schoten af te vuren. Voor Tenta Missiles hebben we aanpassingen gemaakt om gevallen te verminderen waarin spelers nog steeds schade opliepen, zelfs als ze maatregelen namen om vijandelijke raketten te ontwijken.

We zijn van plan om de volgende patch rond half november uit te brengen om Deep Cut amiibo-gegevens toe te voegen.”

Wijzigingen in Splatfests

  • Gegevens met betrekking tot de Splatoween Splatfest zijn toegevoegd.

Wijzigingen in multiplayer

  • Het terrein in Mahi-Mahi Resort is gewijzigd in alle modi.
  • Specificaties voor enkele hoofdwapens zijn gewijzigd.

Wijzigingen in wapens

  • Splattershot Jr.  en Custom Splattershot Jr.:
    – Bewegingssnelheid tijdens het vuren is nu ongeveer 6% sneller.
  • L-3 Nozzlenose en L-3 Nozzlenose D:
    – De vermindering van schade op basis van hoelang een schot nodig heeft om zijn doel te bereiken, is nu geleidelijker.
  • H-3 Nozzlenose en H-3 Nozzlenose D:
    – De vermindering van schade op basis van hoelang een schot nodig heeft om zijn doel te bereiken, is nu geleidelijker.
  • S-BLAST ’92:
    – De hoeveelheid inkt die wordt verbruikt, is ongeveer 15% verminderd.
    – De reductie in midsprongschotverspreiding (waarmee deze dichter bij de verspreiding op het land komt tijdens het schieten) van de Intensify Action gear-vaardigheid is nu eenvoudiger te activeren, zelfs met een kleiner aantal gear-vaardigheden.
    – Het effect verkregen door het maximale aantal Intensify Action gear-vaardigheden uit te rusten, zal niet veranderen.
  • Carbon Roller en Carbon Roller Deco:
    – De hoek waarin horizontale slagen maximale schade toebrengen, is vergroot.
  • Splat Roller en Krak-On Splat Roller:
    – De hoek waarin horizontale slagen maximale schade toebrengen, is vergroot.
  • Painbrush:
    – Het duurt nu ongeveer 1/6 seconde minder voordat de inkt begint te herstellen na het zwaaien met de kwast.
    – De vermindering van schade op basis van hoever een schot reist voordat het een vijand raakt, is aangepast, waardoor het wapen 50,0 schade/33,4 schade verder kan veroorzaken dan voorheen
  • Mini Splatling en Zink Mini Splatling:
    – De hoeveelheid inkt die wordt verbruikt, is ongeveer 13% verminderd.
  • Hydra Splatling:
    – Bewegingssnelheid tijdens het opladen is nu ongeveer 10% sneller.
    – De schietduur is met ongeveer 8% verhoogd.
  • Glooga Dualies:
    – De vermindering van schade op basis van hoelang een schot nodig heeft om zijn doel te bereiken, is nu geleidelijker.

Wijzigingen in specificaties voor subwapens

  • Curling Bomb:
    – De hoeveelheid inkt die wordt verbruikt bij gebruik van een standaard inkttank is verminderd van 70% naar 65%.

Wijzigingen in specificaties voor speciale wapens

  • Killer Wail:
    – 5.1 Schade is met ongeveer 17% verhoogd.
  • Kraken Royale:
    – Bewegingssnelheid wanneer niet opgeladen is nu ongeveer 11% sneller.
  • Trizooka:
    – De schade veroorzaakt door explosies is verlaagd van 60,0 naar 53,0.
  • Tenta Missiles:
    – De straal van het explosiegebied dat 30,0 schade veroorzaakt, is met ongeveer 15% verkleind.

Wijziging in punten die vereist zijn voor enkele speciale wapens

  • Aerospray RG:
    – Van 200 naar 190
  • Rapid Blaster:
    – Van 200 naar 190
  • Big Swig Roller:
    – Van 200 naar 190
  • Squeezer:
    – Van 200 naar 210
  • Tri-Slosher Nouveau:
    – Van 190 naar 200
  • Custom Dualie Squelchers:
    – Van 200 naar 210
  • Splatana Stamper
    – Van 200 naar 210

Correcties voor spelerbediening

  • Een probleem waarbij het geluidseffect dat aangeeft dat de speciale meter vol is, niet werd afgespeeld wanneer de speler de Turf Map tegelijkertijd sloot als de speciale meter werd gevuld, is opgelost.
  • Een probleem waarbij de brella van een speler soms niet herstelde als ze onmiddellijk na de vernietiging van de brella een speciaal wapen activeerden, is opgelost.
  • Een probleem waarbij de Angle Shooter soms verkeerd ricocheerde wanneer deze op terrein werd afgevuurd dat niet perfect vlak was, is opgelost.
  • Een probleem waarbij het soms onmogelijk was om een vijandelijke Sprinkler met een bom te vernietigen wanneer de bom en de Sprinkler elkaar overlapten, is opgelost.
  • Problemen die zich konden voordoen wanneer het Crab Tank-effect eindigt, zoals de speler die zich op een iets verhoogde positie bevindt en terrein kan beklimmen op een onbedoelde hoogte, of niet soepel gebruik kan maken van Squid Surge direct na het einde van het effect, zijn opgelost.
  • Een probleem waarbij de spronghoogte van een speler lager was dan normaal wanneer ze een Zipcaster-arm uitstrekten om aan een muur te bevestigen terwijl hun voeten in vijandelijke inkt lagen en vervolgens onmiddellijk sprongen, is opgelost.
  • Een probleem waarbij de Wave Breaker van een vijand soms nog steeds op hun eigen scherm verscheen, zelfs als een andere speler een Ink Vac gebruikte om het op te zuigen en te doven, is opgelost.
  • Een probleem waarbij, wanneer een speler een Booyah Bomb gebruikte op hetzelfde moment als ze een vijandelijke aanval blokkeerden met de bepantsering van een Squid Roll, Squid Surge of Squid Spawn, de bepantsering van de Booyah Bomb soms niet goed werd toegepast, is opgelost.

Correcties voor multiplayer

  • Een probleem in Rainmaker-modus waarbij aankondigingen als “Ze hebben de Rainmaker!” en “Ze hebben de Rainmaker verloren!” soms niet werden weergegeven wanneer een speler onmiddellijk na de verwerving van de Rainmaker werd verslagen, is opgelost.
  • Een probleem in Clam Blitz-modus waarbij, wanneer een clam of power clam die tegen terrein stuitert op hetzelfde moment het teammandje van de tegenstander raakte en een teamgenoot aanraakte, de teamgenoot de clam of power clam verwierf die eigenlijk in het mandje had moeten belanden, hoewel dit als een score telde, is opgelost.
  • Een probleem in Wahoo World waarbij een speler in bepaald terrein kon blijven steken en vastzitten wanneer ze een Reefslider gebruikten terwijl ze naar het terrein keken, is opgelost.
  • Een probleem in Flounder Heights in Tower Control-modus waarbij spelers soms in terrein konden vastlopen, is opgelost.
  • Een probleem in Humpback Pump Track in Rainmaker-modus waarbij er plaatsen waren waar de countdown niet sneller werd wanneer een speler de Rainmaker terugbracht naar hun eigen basis, is opgelost.
  • Een probleem in Manta Maria waarbij het uitvoeren van een Dodge Roll naar de mast direct nadat je in zwemvorm boven het rooster in het midden van het podium was, de speler soms in de mast liet vastlopen, is opgelost.
  • Een probleem in Crableg Capital waardoor spelers bepaalde muren niet konden inkten, is opgelost.
  • Een probleem in Crableg Capital waar bepaalde bommen soms vast kwamen te zitten en niet ontploften wanneer ze op bepaalde locaties op de reling werden gegooid, is opgelost.
  • Een probleem in Shipshape Cargo Co. waarbij de Tenta Brella van een speler soms direct verdween bij het lanceren, is opgelost.
  • Een probleem in Shipshape Cargo Co. in Rainmaker-modus waar er plaatsen waren waar de countdown niet sneller werd, zelfs in gebieden waar de Rainmaker niet mocht komen, is opgelost.

Correcties voor Salmon Run

  • Een probleem waarbij een speler soms geen nieuwe Golden Egg kon oppakken tot het einde van de golf wanneer ze een Golden Egg afleverden zonder het te gooien en vervolgens onmiddellijk een andere Golden Egg oppakten en dat ei gooiden om het af te leveren, is opgelost.
  • Een probleem waarbij de Wave Breaker soms bleef zonder te verdwijnen wanneer een speler het naar de cockpit van een Flyfish gooide, is opgelost.
  • Maatregelen zijn genomen om een probleem aan te pakken in speciale Rush-golven waarbij spelers soms schade opliepen van Salmonids als ze met hoge snelheid vooruit bewogen terwijl ze een Salmonid met een roller uitschakelden.
  • Een probleem in speciale Griller-golven waarbij het aanvallen van het zwakke punt met een charger soms geen schade veroorzaakte wanneer de Griller op zijn plaats draaide, is opgelost.
  • Een probleem in Salmonid Smokeyard waarbij het spel vertraagde wanneer een speler op bepaalde muren zwom terwijl ze werden getarget door Salmonids, is opgelost.
  • Een probleem in Salmonid Smokeyard waarbij Maws soms door het interieur van het terrein gingen om plotseling aan de voeten van de speler te verschijnen, is opgelost.
  • Een probleem in Salmonid Smokeyard waarbij Scrappers soms niet in staat waren om de lift te verlaten nadat ze aan boord waren gegaan, is opgelost.

Correcties voor Splatfests

  • Een probleem waarbij bepaalde animaties niet overeenkwamen met het tempo van de muziek tijdens Splatfests in Inkopolis, is opgelost.

Andere correcties

  • Een probleem waarbij de locker van een speler mogelijk niet correct werd weergegeven en ze niet terug konden keren naar het bewerkingsscherm als ze hun locker begonnen te bewerken op hetzelfde moment als de Splatcast eindigde, is opgelost.
  • Een probleem in de lobby en Grizzco waarbij het Fresh!-aantal voor de meldingen van een speler soms niet correct werd weergegeven wanneer hun eigen meldingen achtereenvolgens werden weergegeven, is opgelost.
  • Een probleem met de locker waarbij stickers die aan de locker waren geplakt soms in een wanordelijke toestand werden weergegeven bij het selecteren van bepaalde decoraties, is opgelost.

Welke fix is voor jou een levensredder? En kijk jij uit naar Splatoween? Laat het ons weten in de comments!

Bron: Nintendo Support

Like dit bericht:

Over Karlijn

Karlijn, afkomstig uit het zonnige zuiden van Nederland, is helemaal in haar element als het gaat om mystery adventures, verhaalgedreven titels en detective spellen. Backseat-gamen bij Tomb Raider op (iets te) jonge leeftijd en op de achterbank van de auto Pokémon Crystal op de GameBoy Color spelen hebben het fundament voor haar gameliefde gelegd, die alleen maar groter is geworden met de jaren.

Lees meer over Karlijn

Recente artikelen

Demo en trailer voor Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven

0

Nieuws Demo en trailer voor Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven

19-09-2024

2

Rik

Sonic Team-baas plaatst Sonic Superstars in officiële tijdlijn

0

Nieuws Sonic Team-baas plaatst Sonic Superstars in officiële tijdlijn

20-10-2023

2

Jeroen

Lanceertrailers voor Super Mario Bros. Wonder

0

Nieuws Lanceertrailers voor Super Mario Bros. Wonder

20-10-2023

3

Rik

Reageer als eerste!