Laten we alvast verklappen dat het een heel stuk sneller is dan de 24 uur die de meeste mensen gemiddeld nodig hebben om hem uit te spelen!
De game is nog maar net uit, of er is alweer een record gevestigd. YouTuber Werster uploadde vandaag beelden waarop te zien is dat hij Shining Pearl in net iets meer dan een half uur uit weet te spelen. Door allerlei glitches en andere aspecten van de game te gebruiken slaat hij wedstrijden tegen Trainers en zelfs de Elite Four over. Ook bepaalde geluidsinstellingen zorgen ervoor dat kostbare seconden gespaard worden. Een aantal trucs waar je een deur voor nodig hebt, en Surf, zijn te zien in onderstaande video. Wist jij dat je Surf op land kon gebruiken?
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
30 nov 21 om 08:17
#2664
6724 XP | 1300 comments
meh, als het allerlei glitches gebruikt is het niet fair meer. Zo is er toch geen reet meer aan? =')
30 nov 21 om 08:57
#2665
96 XP | 5 comments
Ik vind any% speedruns altijd wel interessant: ze laten zien hoe snel een game nou echt uitgespeeld kan worden zonder regels en zijn vaak ingewikkelder dan glitchless speedruns.
Het huidige any% glitchless record staat op 3:30:49 (https://youtu.be/3qARB9JEsKE), een flink verschil
30 nov 21 om 09:41
#2666
6724 XP | 1300 comments
Juist! Dat zijn imo de échte speedruns, zonder al die rare glitches. Zolang de game gewoon gespeeld wordt zoals het bedoeld is, is het veel leuker om naar te kijken. Bij die glitches had ik zoiets van "oh, okay, lame..." terwijl ik bij jouw voorbeeldfilmpje meer skills zie. =)
30 nov 21 om 13:13
#2668
1075 XP | 163 comments
Op zich heb je ook wel skills als je bepaalde trucs weet uit te voeren, of vindt, maar ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik vind zelf stiekem die speedrun fails veel leuker 😛
30 nov 21 om 18:00
#2672
6442 XP | 1194 comments
Glitches zijn vaak interessant om te zien hoe een spel gemanipuleerd kan worden om bepaalde dingen op onbedoelde manieren voorbij te komen. Ik vind dat persoonlijk tof om te zien, vooral als er zaken bij komen waarbij het spel op dingen moet reageren waar het niet op voorberekend is (denk bijvoorbeeld aan een cutscene induiken in Twilight Princess als Wolf Link waar je normale Link had moeten zijn). Krijg je af en toe wel hilarische dingen te zien. Maar kan ook ontzettend indrukwekkend zijn omdat glitches niet altijd zo makkelijk uit te voeren zijn.
Maar allebei de categorieën hebben wel iets.![](https://n1up.nl/wp-content/plugins/n1-extension/assets/emoticons/56.gif)
30 nov 21 om 22:45
#2675
6724 XP | 1300 comments
oh zeker hoor, het vinden van die glitches vind ik ook interessant, maar een speedrun daarmee 'cheaten' vind ik gewoon unfair.
30 nov 21 om 14:36
#2670
370 XP | 69 comments
Geeft wel aan hoe incapabel de devs zijn
30 nov 21 om 22:29
#2674
1075 XP | 163 comments
Ocarina of Time kan binnen 18 minuten uitgespeeld worden door skips en glitches, de mensen die die game hebben ontwikkeld zou ik ook niet incapabel noemen ;-)
30 nov 21 om 22:49
#2676
6724 XP | 1300 comments
Ocarina of Time was wel 1 van de eerste grote 3D games op de N64. Er waren sowieso wel heel veel glitches te vinden. Het is altijd iets dat zelfs de devs niet voor ogen hadden, hoe goed ze ook zijn en testen.
Tegenwoordig zouden ze wel met dit soort shit rekening moeten houden vind ik. Zeker als ik zie hoe je door middel van een deur kan Surfen over land, en met Pokedolls de hele Elite 4 en champion kan 'verslaan'. Dat is wel erg. Wat dat betreft vind ik Gamefreak ook nog steeds incapabel in het neerzetten van een flawless game.
2 dec 21 om 14:09
#2688
5438 XP | 724 comments
Klein probleempje is dan weer wel dat deze games helemaal niet door GameFreak zelf zijn ontwikkeld![](https://n1up.nl/wp-content/plugins/n1-extension/assets/emoticons/22.gif)
Voor klachten moet je deze keer bij ILCA zijn...