Het is alweer zeven jaar geleden dat Sonic Mania uitkwam. Verschillende teamleden staan stil bij dit jubileum en delen leuke weetjes en concept art!
Christian Whitehead, die de game mee ontwikkelde, deelt schetsen en details van het bonuslevel uit de game. Oorspronkelijk zou deze nog lastiger zijn en zou de UFO op een gegeven moment achter je aankomen. Dit idee werd (gelukkig!) geschrapt.
Did you know that the Special Stage UFO was meant to get angry after you reached the Chaos Emerald and chase you down in sudden death for 10 seconds? Thankfully we had mercy and realized it would be challenging enough just reaching Mach 3 on the courses 😅 pic.twitter.com/a3oHw8t2n6
— Christian Whitehead (@CFWhitehead) August 15, 2024
De Nederlander Paul Veer is verantwoordelijk voor de pixel art en achtergronden in het spel. Zijn concepttekeningen laten zien hoe het level Chemical Plant Zone Act 2 tot stand is gekomen.
This was actually my first time ever doing a proper multi-layered 2D platformer background, so it was quite a challenge. The version in the final game was finished up by @midio!
— Paul Veer (@pietepiet) August 15, 2024
Niet alle muziek heeft de uiteindelijke game gehaald. Componist Tee Lopes deelt de track Pulp Friction Zone, die bedoelt was voor het level Press Garden Zone.
7 Years of 'Sonic Mania'! 🎉 It's incredible how this non-mainline game is still so widely celebrated, in an oversaturated market!
Let's celebrate with an unreleased track, "Pulp Friction Zone" (scrapped for "Press Garden Zone") pic.twitter.com/gunybpMWPB
— Tee Lopes (@TeeLopes) August 15, 2024
Sonic Mania verscheen op 17 juli 2018, nu alweer meer dan zeven jaar geleden. De game mixte retro Sonic-gameplay en -levels met nieuwe elementen en werd door zowel fans als critici goed ontvangen. Icelos gaf het spel een 8.4.
Heb jij Sonic Mania gespeeld? Wat vind je van dit soort kijkjes achter de schermen?
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!