Sinds vorig jaar is Sea of Stars uitgebracht voor de Nintendo Switch. De titel kreeg een gratis update en krijgt in herfst volgend jaar ook nog een gratis DLC. Hoe is het spel geworden wat het is? Volgende de Sea of Stars Director: Thierry Boulanger is de grote inspiratiebron Nintendo.
Nu is het geen grote verrassing dat spellen vaak een soort inspiratie gehaald hebben uit spellen die Nintendo naar de markt bracht. Volgens Thierry Boulanger is Nintendo de grote moeder waarvan je alles kan leren. Het werk van de Grote N uit 1980 en 1990 is de grootste inspiratiebron voor de ontwikkelaar Sabotage. Super Mario Bros. 3 wordt specifiek benoemd als een grote prestatie. Van het gebruik van de controls en muziek tot level ontwerpen en vijanden.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
4 dec 24 om 06:11
#14997
3817 XP | 744 comments
Betere vraag: Waar ligt de grens tussen inspiratie en jatten?
4 dec 24 om 14:54
#15000
1899 XP | 372 comments
Nintendo heeft ook nog zelf genoeg te leren van andere devs. Online loopt bij N nog steeds achter, het te veel bij de hand nemen en storytelling bijvoorbeeld ook. Maar neemt niet weg dat N toch nog staat voor kwaliteit waar je dat bij steeds minder games van grote studios kan zeggen lijkt t.