Reggie Fils-Aime praat over de Wii U Gamepad

  • Nieuws

  • 9 jul 22 om 19:53

  • Jeroen

  • 4

Toen de Wii U eind 2012 verscheen, viel de grote Gamepad meteen op. Toen waren er al geruchten dat je een tweede Gamepad kon aansluiten op je console, maar dat is er nooit van gekomen. Onze grote vriend Reggie legt uit hoe dat zit!

Sinds zijn vertrek bij Nintendo, en nadat hij zijn boek heeft uitgebracht, zegt Reggie steeds meer dingen over Nintendo in de media. In een recent interview dat hij had met het YouTube-kanaal MinnMax werd hem gevraagd naar de Wii U Gamepad, en de ondersteuning die geboden zou gaan worden voor een tweede Gamepad. Hieronder volgt een vrij vertaalde tekst waarin je kunt lezen waarom het zo is gelopen dat de Wii U uiteindelijk maar één Gamepad ondersteunde.

Het interessante aan de Wii U was dat er een heel ontwikkelingsplan was voor alle bijzondere eigenschappen die het systeem had. En, met dat in het achterhoofd, kon de Wii U meerdere Gamepads ondersteunen? Technisch gezien wel, maar het bereik van het systeem was niet groot genoeg, en daardoor was het niet logisch om zoiets te implementeren. Er was ook geen spel waarin het gebruik van twee Gamepads logisch was, en de ontwikkeling ervan stokte, en de levensduur van de Wii U bleek zo kort dat het er gewoon nooit van is gekomen. In ieder geval zou Nintendo een stuk software moeten zien waarbij het noodzakelijk is om er twee te moeten gebruiken, en dat was een belangrijk proces.

Had jij het leuk gevonden om wel games te kunnen spelen met twee Gamepads? Of juist niet? Laat het vooral weten in een reactie!

Like dit bericht:

Over Jeroen

Jeroen speelde op zijn eerste spelcomputer in 1988, en schrijft sinds 1999 over videogames. Trots bezitter van te veel videogames, speelt praktisch alles en is altijd wakker te maken voor een rondje Mario Kart.

Lees meer over Jeroen

Recente artikelen

Tales of Kenzera: ZAU – Een diepgaande verkenning

0

Nieuws Tales of Kenzera: ZAU - Een diepgaande verkenning

08-05-2024

0

Karina

Vanavond 20:30: Koopa Café Live Podcast met prijzen!

8

Livestream Vanavond 20:30: Koopa Café Live Podcast met prijzen!

10-07-2022

5

Dreon

Producer Mario + Rabbids Sparks of Hope vertelt waarom Yoshi niet in de game zit

2

Nieuws Producer Mario + Rabbids Sparks of Hope vertelt waarom Yoshi niet in de game zit

09-07-2022

4

Evelyne

Discussieer met ons mee! 4

Rogeroz

10 jul 22 om 16:41

#5868‍

476 XP | 94 comments

Ik heb ook nooit geweten waar die aansluiting aan de onderkant van de GamePad voor diende. Iemand die dat weet?

Jeroen

10 jul 22 om 16:58

#5869‍

1005 XP | 152 comments

Dat is voor als je hem in zo'n charging dock/station zet

Rogeroz

10 jul 22 om 17:54

#5870‍

476 XP | 94 comments

Ja, daar waren die twee koperen stukjes voor, maar er zat zo’n stekker tussen. Daar moest ook iets anders in kunnen, toch? Was dat voor Wii accessoires of zo..

Robin

10 jul 22 om 23:47

#5874‍

3192 XP | 471 comments

De Wii U had heel veel potentie. Nintendoland en dan Luigi's level was fantastisch. Ik denk dat ze met de Wii U heel veel hadden kunnen doen als ze het apparaat goede marketing had gehad. Helaas zijn ze daar in de mist gelopen. De Wii U voor mij was een prima console (top 5 console), maar kwam helaas in een tijd waar ik sowieso al minder met games bezig was, haha.