Oprichter Monolith Soft vertelt hoe het is om daar te werken

  • Nieuws

  • 22 jul 24 om 11:37

  • Karina

  • 1

Monolith Soft, een gerenommeerd game-ontwikkelingsbedrijf, heeft onlangs in de Company Brochure 2024 de nadruk gelegd op hun positieve werkcultuur en werkomgeving. Hirohide Sugiura, een van de oprichters, deelde inzichten over de sterke punten van het bedrijf, waarbij hij de nadruk legde op de balans tussen werk en privé en het welzijn van de werknemers.

In het interview bespreekt Sugiura hoe Monolith Soft al vroeg maatregelen heeft ingevoerd om een ontspannen en efficiënte werkomgeving te creëren. Hij benadrukt het belang van een goede werk-privébalans en hoe dit bijdraagt aan de productiviteit en tevredenheid van de werknemers. Ook vertelt hij hoe andere bedrijven in de industrie advies hebben gevraagd over het implementeren van vergelijkbare maatregelen.

Hieronder volgt de letterlijke vertaling van het interview met Hirohide Sugiura:

Vertel ons uw gevoelens over het bereiken van het 25-jarig jubileum.

Het lijkt een lang maar toch kort 25 jaar te zijn geweest. Als ik terugkijk, zijn er zoveel herinneringen dat het moeilijk is om ze allemaal op te sommen. Ik denk dat we een manier hebben gevonden om te blijven werken en ons werk af te maken zonder een stap terug te doen, en dat dit de reden is waarom we nu zijn waar we zijn.

In vergelijking met de oprichting in 1999 is de grootte van het bedrijf aanzienlijk toegenomen, met ongeveer 3,7 keer zoveel medewerkers. Er zijn veel grote titels uitgebracht. Echter, omdat we nog steeds grote ambities hebben, ben ik niet helemaal tevreden met het huidige resultaat. We hebben Monolith Soft ontwikkeld tot een bedrijf dat software blijft maken die wereldwijd wordt gewaardeerd. Daarom is er nog steeds een lange weg te gaan. Ik hoop dat we in de toekomst 100, 200 en zelfs 500 jaar zullen blijven groeien.

Wat waren de aanleidingen en ervaringen bij de oprichting van het bedrijf?

Het begon met de wens om “de volgende werken te willen zien.” Persoonlijk was het werk van het vorige bedrijf erg leuk, maar er waren momenten dat we met de ploeg zeiden: “Laten we beginnen met de volgende werken.” In die tijd had ik het gevoel dat de softwareontwikkelaars die ik ontmoette allemaal dezelfde wens hadden. Vanaf het begin tot nu is dat gevoel onveranderd gebleven.

Zijn er momenten die bijzonder indruk op je hebben gemaakt?

Het eerste werk in de Xenoblade-serie heeft een diepe indruk op me achtergelaten. Het was het begin van de Xenoblade-serie die erg geliefd is bij fans en het werd goed ontvangen. Ik had het gevoel dat we eindelijk een project hadden kunnen starten dat voldeed aan de verwachtingen. Het herinnerde me eraan dat als je hard werkt, je resultaten kunt behalen die je voor ogen hebt. Bovendien was het een product waarvan ik persoonlijk vond dat het een representatief werk van het bedrijf was.

Hoe is Monolith Soft tot nu toe gegroeid?

Vanaf het begin waren er veel ups en downs, maar we hebben alles met enthousiasme overwonnen. Wat betreft de ontwikkeling van de Xenoblade-serie, elke keer dat we een nieuwe titel uitbrengen, probeer ik altijd een betere versie te maken dan de vorige. Het team blijft groeien, en met elke nieuwe titel hebben we meer vaardigheden en ervaring opgedaan. Daarom zal ik in de toekomst blijven streven naar een hogere kwaliteit.


Wat zijn jouw gedachten over de reis van Monolith Soft en hun benadering van softwareontwikkeling? Deel je mening in de reacties!

Bron: Company Brochure 2024 

Like dit bericht:

Over Karina

Dit is Karina, haar game-vrienden noemen haar Kiara. De liefde voor games begon al op haar derde, ze werd toen door haar vader geïntroduceerd aan Sonic op de Sega. Sindsdien is de passie voor games uitgegroeid tot een hechte en nostalgische vriendschap. Of het nu gaat om epische avonturen in Xenoblade Chronicles, gezellige avonden waarop ze piano speelt, of knusse game-sessies onder haar favoriete dekentje, ze is helemaal in haar element als het om gamen gaat!

Lees meer over Karina

Recente artikelen

Super Nintendo World opent in Florida op 22 mei 2025

0

Nieuws Super Nintendo World opent in Florida op 22 mei 2025

17-10-2024

1

Rik

Hoofdafbeelding bij Digital Foundry noemt Luigi's Mansion 3 de mooiste Switch-game

3

Nieuws Digital Foundry noemt Luigi's Mansion 3 de mooiste Switch-game

22-07-2024

3

Erik

Digital Foundry deelt technische analyse Ace Combat 7

1

Media Digital Foundry deelt technische analyse Ace Combat 7

22-07-2024

4

Dennis

Discussieer met ons mee! 1

Icelos

23 jul 24 om 10:09

#14046‍

2804 XP | 259 comments

Zeer interessante lees!