In een interview met 4Gamer deelde producer Kenichi Hashimoto de uitdagingen van de heruitgave.
De ontwikkeling van Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy maakte gebruik van de RE Engine, zoals onthuld door de producent van het spel. Hoewel de RE Engine eigendom is van Capcom, waren de oorspronkelijke games gebouwd met andere technologie. De RE Engine was tot dan toe niet veel gebruikt voor avonturenspellen.
Bij de heruitgave van Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy (waar onze eigen Rik een toffe preview over heeft geschreven!) waren er diverse uitdagingen. Het spel werd aangepast voor een groter scherm dan de originele versies, en de Nintendo DS touchscreen-bediening moest geschikt worden gemaakt voor de gamepad. Het was tevens een uitdaging om ervoor te zorgen dat de speelervaring aangenaam bleef. Grafische verbeteringen waren ook noodzakelijk, waarbij het eenvoudig vergroten van de bestaande beelden niet volstond. Het comprimeren van tekst op het scherm kon niet gewoon worden vergroot; de tekst moest wel leesbaar blijven. Hierbij moesten de pixels die de personages vormden individueel worden aangepakt, wat volgens Hashimoto een intensief proces was.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
21 jan 24 om 08:28
#12692
1976 XP | 371 comments
Bijzonder verhaal gezien de trilogy niet van de DS komt, maar oude GBA games zijn (werkend zonder touchscreen). Deze games krijgen werkelijk elke generatie een port…
gba > nds > 3ds > switch