Ontwikkelaars Apollo Justice praten over moeilijkheden bij maken re-release

In een interview met 4Gamer deelde producer Kenichi Hashimoto de uitdagingen van de heruitgave.

De ontwikkeling van Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy maakte gebruik van de RE Engine, zoals onthuld door de producent van het spel. Hoewel de RE Engine eigendom is van Capcom, waren de oorspronkelijke games gebouwd met andere technologie. De RE Engine was tot dan toe niet veel gebruikt voor avonturenspellen.

Bij de heruitgave van Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy (waar onze eigen Rik een toffe preview over heeft geschreven!) waren er diverse uitdagingen. Het spel werd aangepast voor een groter scherm dan de originele versies, en de Nintendo DS touchscreen-bediening moest geschikt worden gemaakt voor de gamepad. Het was tevens een uitdaging om ervoor te zorgen dat de speelervaring aangenaam bleef. Grafische verbeteringen waren ook noodzakelijk, waarbij het eenvoudig vergroten van de bestaande beelden niet volstond. Het comprimeren van tekst op het scherm kon niet gewoon worden vergroot; de tekst moest wel leesbaar blijven. Hierbij moesten de pixels die de personages vormden individueel worden aangepakt, wat volgens Hashimoto een intensief proces was.

 

Beeldfragment uit het onlangs verschenen spel Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy

De herontwikkeling ging verder dan het eenvoudig overplanten van het spel; bepaalde delen moesten opnieuw worden gecreëerd. Bijvoorbeeld, voor Dual Destinies werden delen van de achtergronden afgesneden om een lichte zoom te creëren. Dit was echter nog haalbaar, omdat het in 3D was, waardoor er enige flexibiliteit was. Het werd echter ingewikkelder bij de achtergronden in Apollo Justice: Ace Attorney, waar 2D-ontwerpers werden ingeschakeld om nieuwe delen voor zowel links als rechts van het scherm te tekenen. Bovendien was het de eerste keer dat het bedrijf de RE Engine gebruikte voor een avonturenspel, en de benodigde tools waren nog niet allemaal beschikbaar, wat het proces behoorlijk uitdagend maakte.

Wanneer we nu aan de RE Engine denken, associëren we deze vaak met series als Resident Evil en Devil May Cry, en games zoals Street Fighter 6, wat het imago geeft van een game-engine die vooral geschikt is voor actiespellen. Hashimoto geeft aan dat dit waar is en stelt dat de engine aanvankelijk niet was ontworpen met avonturenspellen in gedachten. Hierdoor begonnen de programmeurs vanaf het punt van ‘Hoe verlicht je een avonturenspel?’ en werkten ze hard om de engine geschikt te maken voor dit specifieke genre.

Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy is de vierde titel in de Ace Attorney serie en verschijnt op 25 januari 2024 voor de Switch.

Ga jij Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy zelf spelen? En wat vind jij van het verhaal van Hashimoto over de moeilijkheden in de ontwikkeling? Laat het ons weten in de comments of via onze Social Media kanalen!

Bron: Interview Kenichi Hashimoto met 4Gamer

Like dit bericht:

Over Karlijn

Karlijn, afkomstig uit het zonnige zuiden van Nederland, is helemaal in haar element als het gaat om mystery adventures, verhaalgedreven titels en detective spellen. Backseat-gamen bij Tomb Raider op (iets te) jonge leeftijd en op de achterbank van de auto Pokémon Crystal op de GameBoy Color spelen hebben het fundament voor haar gameliefde gelegd, die alleen maar groter is geworden met de jaren.

Lees meer over Karlijn

Recente artikelen

Dead By Daylight kondigt nieuwe cross-overs aan

0

Nieuws Dead By Daylight kondigt nieuwe cross-overs aan

15-05-2024

1

Coen

Verschijningsdatum Bandle Tale: A League of Legends Story bekendgemaakt

0

Media Verschijningsdatum Bandle Tale: A League of Legends Story bekendgemaakt

20-01-2024

2

Karlijn

Geruchten over LEGO Zelda-set van de Deku Tree laaien weer op

0

Media Geruchten over LEGO Zelda-set van de Deku Tree laaien weer op

20-01-2024

1

Karlijn

Discussieer met ons mee! 1

Zool

21 jan 24 om 08:28

#12692‍

1976 XP | 371 comments

Bijzonder verhaal gezien de trilogy niet van de DS komt, maar oude GBA games zijn (werkend zonder touchscreen). Deze games krijgen werkelijk elke generatie een port…

 

gba > nds > 3ds > switch