Vitei, de makers van Tank Troopers en Steel Diver, pitchten een aantal jaar terug een ‘”ultra-realistisch” F-Zero-spel. Nintendo wees deze echter af wegens een gebrek aan mankracht, onthult oprichter Giles Goddard.
Goddard, die eerder ook voor Nintendo werkte, laat dit weten in een interview met GameXplain. Hij had samen met zijn collega’s een demo gemaakt die werkte op PC en Nintendo Switch:
De twist? De natuurwetten in deze F-Zero werkten super realistisch:
“De F-Zero-wagens hadden allemaal realistische physics, super, over-the-top realistisch. Het zweven gebeurde bijvoorbeeld door vier motoren aan de onderkant van het schip die zich telkens moesten aanpassen. Dit betekende dat als je een van de motoren kapot maakte, dan ging je wagen naar de grond en als je een ander kapot maakte, draaide je auto en dat soort zaken.”
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
3 jul 21 om 01:54
#255
50 XP | 8 comments
Ja ondanks dat ik t jammer vind dat Nintendo geen nieuwe F-Zero maakt, kan natuurlijk niet elke studio daar waardig voor zijn. Ze hadden volgens mij gewoon het vertrouwen niet in hen
11 jul 21 om 23:04
#563
2706 XP | 189 comments
Nintendo, knal X en/of GX gewoon op de eShop van de Switch.