Nadat de vermoedelijke engine waarop Pokémon BDSP draaien is gevonden, is dataminders nog iets opgevallen..
Nadat er eerder naar buiten kwam dat de nieuwe oude Pokémon games draaien op de Unity engine, is er meer nieuws uit piratenland. Het verschil tussen Brilliant Diamond en Shining Pearl lijkt namelijk kleiner dan ooit te worden, qua programmering dan. Gebruikers die de games al in handen hebben, ontdekten namelijk dat beide versies gebruik maken van exact hetzelfde bronbestand (ROM). Wisselen van versies is slechts een kwestie van een vinkje aan of uitzetten, zo leggen zij uit. In het verleden waren de bronbestanden per versie verschillend.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
10 nov 21 om 15:20
#2478
5421 XP | 1044 comments
Ik snap dit niet helemaal meer... Waarom alsnog die exclusives maken, als je online toch alles wel weer kan traden met elke wildvreemde? Daarnaast heeft iedereen zowat al die Pokemon nog op hun Home app. Het wordt eigenlijk gewoon puur gedaan omdat de originele games ook uit twee delen bestaan. Maak dan gewoon 'Perfect Platinum'.
10 nov 21 om 16:40
#2481
5886 XP | 1090 comments
Het antwoord is simpel. Een combinatie van wat jij zegt, het feit dat de originele delen dit al deden... plus het feit dat er ontzettend veel mensen zijn die beide delen ook fijn nog steeds kopen, waarmee ze dus extra veel geld vangen. Zouden ze eigenlijk gek zijn om het niet te doen, al wordt de consument er wel enigszins mee genaaid.
10 nov 21 om 20:30
#2487
5421 XP | 1044 comments
Dus, money. Like always...
11 nov 21 om 01:13
#2493
4702 XP | 668 comments
Dat valt heel erg mee, enorm veel spelers zijn casual Pokémon-fans: kijk maar hoe weinig mensen Sword en Shield uiteindelijk hebben geboycot of zelfs van tevoren wisten dat ze genaaid werden. (en ja, als GameFreak van tevoren liegt én doelbewust dingen achterhoudt om producten aan te smeren is dat klanten naaien)
Er zullen waarschijnlijk miljoenen kinderen zijn die dit als hun eerste Pokémon-games spelen, of iig geen Home app hebben na de Let's Go games geprobeerd te hebben. Voor deze kiddos is de albekende 'je zult moeten ruilen en dus sociaal zijn om alle Pokémon te kunnen vangen'-formule nog steeds van toepassing.
Daarnaast zijn er natuurlijk altijd de collectors en naïeve ouders die beide versies zullen kopen, dus geld is ongetwijfeld ook een reden zoals Yosher ook al aangeeft.
10 nov 21 om 16:10
#2480
196 XP | 31 comments
Ik wacht de reviews nog even af. Sword/Shield vond ik erg weinig content bevatten, dus mogelijk dat ik deze Pokemon oversla.
10 nov 21 om 17:11
#2482
1576 XP | 287 comments
Zolang we maar dat eiland net buiten Sinnoh kunnen verkennen - inclusief de vulkaan waar Heatran in zit. (Was daar al iets meer over bekend?)
10 nov 21 om 23:17
#2490
3075 XP | 478 comments
Nog niet, de content hiervan zit blijkbaar in de day one patch, dus de exacte inhoud hiervan weten we nog niet.
Dit is tevens de laatste hoop op nieuwe (postgame) content
11 nov 21 om 01:16
#2494
4702 XP | 668 comments
Tja, GameFreak staat erom bekend totaal niet efficiënt te kunnen programmeren dus ik vind het eigenlijk niet eens zo verrassend. Hoppa, gelijk de eerste keer dat een andere studio met de main games aan de slag mag gewoon efficient een hokje aanvinken
12 nov 21 om 09:46
#2516
377 XP | 43 comments
Hoewel ik niet tevreden ben met de hoeveelheid cut corners in de laatste Pokémon games, vind ik de commentaar die mensen op dit nieuws geven een beetje zoeken naar negativiteit.
We zien al jaren met onze eigen ogen wat het verschil is tussen de 2 versies die steeds uitkomen. Waarom het nu ineens een probleem is, is mij een beetje onduidelijk. Hoe de developers het oplossen maakt helemaal niks uit voor ons als eindgebruikers. Dit lui noemen is een beetje goedkoop, het is gewoon de handigste manier om het te regelen in een tijd waarin updates vaker moeten worden uitgerold (zo moeten de developers nu hun werk niet meer copy pasten naar het andere project en voor beide games testfases doorlopen om er één patch door te krijgen).