Nintendo Switch-versies Diamond en Pearl lijken exact dezelfde ROM te delen

  • Nieuws

  • 10 nov 21 om 14:47

  • Mitch

  • 9

Nadat de vermoedelijke engine waarop Pokémon BDSP draaien is gevonden, is dataminders nog iets opgevallen..

Nadat er eerder naar buiten kwam dat de nieuwe oude Pokémon games draaien op de Unity engine, is er meer nieuws uit piratenland. Het verschil tussen Brilliant Diamond en Shining Pearl lijkt namelijk kleiner dan ooit te worden, qua programmering dan. Gebruikers die de games al in handen hebben, ontdekten namelijk dat beide versies gebruik maken van exact hetzelfde bronbestand (ROM). Wisselen van versies is slechts een kwestie van een vinkje aan of uitzetten, zo leggen zij uit.  In het verleden waren de bronbestanden per versie verschillend.

Pokémon Permanent Platinum lijkt voorlopig nog niet aan de orde..

N1-UP ontmoedigt overigens iedereen om gebruik te maken van eventuele gehackte exemplaren. Om deze reden linken we niet direct naar de tweet waarin technische details over het bronbestand staan. Wil je deze toch zien, dan verwijzen we je door naar gameforum Resetera. Voor de meeste eindgebruikers zal dit nieuws overigens niet relevant zijn, maar het is toch een first voor de Pokémon-franchise en geeft een kijkje achter de schermen van het ontwikkelproces.

Welke versie van ga jij halen en waarom kies je juist voor die versie? Laat het ons horen in de comments!

Bron: Resetera

Like dit bericht:

Recente artikelen

Monolith Soft zoekt nieuwe programmeurs

2

Nieuws Monolith Soft zoekt nieuwe programmeurs

01-05-2024

2

Rik

Pokémon BDSP deelt Ramanas Park-beelden vol met legendaries

4

Nieuws Pokémon BDSP deelt Ramanas Park-beelden vol met legendaries

10-11-2021

1

Mitch

jump force

2

Nieuws Bandai Namco zegt 'sayonara' tegen Jump Force, begin 2022 niet meer te downloaden

10-11-2021

1

Mitch

Discussieer met ons mee! 9

rob1N

10 nov 21 om 15:20

#2478‍

5421 XP | 1044 comments

Ik snap dit niet helemaal meer... Waarom alsnog die exclusives maken, als je online toch alles wel weer kan traden met elke wildvreemde? Daarnaast heeft iedereen zowat al die Pokemon nog op hun Home app. Het wordt eigenlijk gewoon puur gedaan omdat de originele games ook uit twee delen bestaan. Maak dan gewoon 'Perfect Platinum'.

Yosher

10 nov 21 om 16:40

#2481‍

5886 XP | 1090 comments

Het antwoord is simpel. Een combinatie van wat jij zegt, het feit dat de originele delen dit al deden... plus het feit dat er ontzettend veel mensen zijn die beide delen ook fijn nog steeds kopen, waarmee ze dus extra veel geld vangen. Zouden ze eigenlijk gek zijn om het niet te doen, al wordt de consument er wel enigszins mee genaaid. 

rob1N

10 nov 21 om 20:30

#2487‍

5421 XP | 1044 comments

Dus, money. Like always...

Rik

11 nov 21 om 01:13

#2493‍

4702 XP | 668 comments

Dat valt heel erg mee, enorm veel spelers zijn casual Pokémon-fans: kijk maar hoe weinig mensen Sword en Shield uiteindelijk hebben geboycot of zelfs van tevoren wisten dat ze genaaid werden. (en ja, als GameFreak van tevoren liegt én doelbewust dingen achterhoudt om producten aan te smeren is dat klanten naaien)

Er zullen waarschijnlijk miljoenen kinderen zijn die dit als hun eerste Pokémon-games spelen, of iig geen Home app hebben na de Let's Go games geprobeerd te hebben. Voor deze kiddos is de albekende 'je zult moeten ruilen en dus sociaal zijn om alle Pokémon te kunnen vangen'-formule nog steeds van toepassing.

Daarnaast zijn er natuurlijk altijd de collectors en naïeve ouders die beide versies zullen kopen, dus geld is ongetwijfeld ook een reden zoals Yosher ook al aangeeft.

Swift

10 nov 21 om 16:10

#2480‍

196 XP | 31 comments

Ik wacht de reviews nog even af. Sword/Shield vond ik erg weinig content bevatten, dus mogelijk dat ik deze Pokemon oversla.

Garrus

10 nov 21 om 17:11

#2482‍

1576 XP | 287 comments

Zolang we maar dat eiland net buiten Sinnoh kunnen verkennen - inclusief de vulkaan waar Heatran in zit. (Was daar al iets meer over bekend?)

Mitch

10 nov 21 om 23:17

#2490‍

3075 XP | 478 comments

Nog niet, de content hiervan zit blijkbaar in de day one patch, dus de exacte inhoud hiervan weten we nog niet.

 

Dit is tevens de laatste hoop op nieuwe (postgame) content

Rik

11 nov 21 om 01:16

#2494‍

4702 XP | 668 comments

Tja, GameFreak staat erom bekend totaal niet efficiënt te kunnen programmeren dus ik vind het eigenlijk niet eens zo verrassend. Hoppa, gelijk de eerste keer dat een andere studio met de main games aan de slag mag gewoon efficient een hokje aanvinken

DenHette

12 nov 21 om 09:46

#2516‍

377 XP | 43 comments

Hoewel ik niet tevreden ben met de hoeveelheid cut corners in de laatste Pokémon games, vind ik de commentaar die mensen op dit nieuws geven een beetje zoeken naar negativiteit.

We zien al jaren met onze eigen ogen wat het verschil is tussen de 2 versies die steeds uitkomen. Waarom het nu ineens een probleem is, is mij een beetje onduidelijk. Hoe de developers het oplossen maakt helemaal niks uit voor ons als eindgebruikers. Dit lui noemen is een beetje goedkoop, het is gewoon de handigste manier om het te regelen in een tijd waarin updates vaker moeten worden uitgerold (zo moeten de developers nu hun werk niet meer copy pasten naar het andere project en voor beide games testfases doorlopen om er één patch door te krijgen).