Het is inmiddels al wijdverspreid nieuws dat de Nintendo Switch 2 op 5 juni 2025 uitkomt, maar waarom heeft Nintendo precies voor deze releasedatum gekozen?
In een recent interview met NPR gaf Doug Bowser, de president van Nintendo Of America, daar eindelijk wat meer uitleg over. In het interview liet hij weten dat er geen vaste periode was waarin de nieuwe console móést verschijnen. Zowel de hardware zelf als de games waren simpelweg klaar voor lancering, waardoor de lanceringsperiode van de console uiteindelijk in juni 2025 viel. Daarnaast zag Nintendo volgens Doug Bowser juni als een slimme keuze voor de release date omdat het het begin is van de zomer, wat blijkbaar een ideaal moment is volgens The Big N om een hybride apparaat zoals de Switch 2 te uit te brengen. Bowser benadrukte dat de Switch 2 net als de Switch perfect geschikt is om thuis met vrienden mee te spelen, maar dat deze dus ook weer onderweg tijdens vakanties of uitstapjes goed van pas kan komen.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
27 apr 25 om 12:47
#16770
4674 XP | 912 comments
Misschien een klein beetje raar. De zomer is vaak ook een droge tijd kwa game releases. Maar gezien de console al uitverkocht is en er bij launch al aardig wat games zijn, lijkt het deze keer geen probleem te zijn.
27 apr 25 om 13:11
#16771
126 XP | 23 comments
Oke, geen specifieke tijdschema's maar de timing om de Switch 2 en Games in Juni te lanceren is wel specifiek gekozen, zodat mensen ook tijdens de zomer de Switch 2 mee kunnen nemen.
Dus hier is toch wel specifiek over nagedacht.
27 apr 25 om 16:15
#16772
7637 XP | 1480 comments
ja leuk hoor, maar is het beeldscherm dan ook een beetje visible als je buiten speelt? Zeker met een fel zonnetje is het niet te zien.
27 apr 25 om 21:39
#16776
528 XP | 61 comments
Nintendo heeft volgensmij nog geen uitspraak gedaan over de maximum brightness van de console, maar omdat het scherm deze keer HDR10 ondersteunt kunnen we ervan uitgaan dat het scherm (als het goed is) minstens een piekhelderheid van 1000 nits moet hebben voor de HDR content. Wat de hoogste sustained helderheid van de console gaat zijn voor normale situaties komen we vast ook nog wel een keer achter, want dit kan zeker wel verschillen (zo hebben iPhones een max sustained brightness van 1000 Nits, een piekhelderheid van 1600 Nits voor HDR en een piekhelderheid van 2000 Nits buiten in direct zonlicht).