Nintendo liet aan investeerders weten hoe ze spelers willen overtuigen een Nintendo Switch 2 aan te schaffen.
Na een mooie start ligt er nu een grote uitdaging voor The Big N: hoe zorg je voor een grotere adoptiegraad van de Nintendo Switch 2 nu het systeem wereldwijd duurder wordt? In Nederland gaat het systeem met €30 omhoog, terwijl in de Verenigde Staten en Japan de prijs respectievelijk met $49,99 en ¥10.000 (~€55) stijgt. Nintendo Patents Watch vertaalde en deelde het antwoord van Shuntaro Furukawa, president van Nintendo.
Zo snapt Nintendo dat de prijsstijging voor problemen zorgt en biedt daarvoor zijn excuses aan. Echter laat Nintendo wel weten dat moeilijk was om de stijgende kosten nog langer zelf te dragen, terwijl het tegelijkertijd een brede adoptie van de console wil. Nintendo laat bovendien weten dat de nieuwe prijs niet alle kostenstijgingen volledig opvangt. Om spelers alsnog te overtuigen, wil het bedrijf voor een sterke Switch 2-line-up zorgen:
“We zullen een uitgebreid softwareaanbod samenstellen om de waarde van de Switch 2 voor de eigenaar te vergroten. We zullen er alles aan doen om deze hindernis te overwinnen.”
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
9 mei 2026
#20911
2420 XP | 445 comments
We zullen het allemaal wel zien. Ben tot nu toe best tevreden met mijn Switch 2. Kan het qua first party beter? Ach ja tuurlijk wel, maar ik heb geduld en heb genoeg games waarmee ik me prima vermaak.
Wel hoop ik dat Nintendo echt weer wat meer verschillende franchises gaat terug brengen.
Droom nog steeds van een nieuwe F-Zero en ook een nieuwe Waverace of Exictebike zou ik echt tof vinden. Buiten een compleet nieuwe Mario en Zelda avontuur.
bewerkt
9 mei 2026
#20913
1120 XP | 220 comments
Ik hoop nog steeds op een nieuwe Excite Truck vond dat op de WIi echt een leuk Arcade Racer.
10 mei 2026
#20932
2420 XP | 445 comments
Die is inderdaad erg leuk.
9 mei 2026
#20912
1120 XP | 220 comments
Om mensen te overtuigen om een Switch 2 aan te schaffen voor €500 moeten ze wel een aantal echte toppers aankondigen, lijkt mij!!! Nou kom maar op met die general direct!!
Serkan Toto heeft hij ooit wel eens iets juist gehad?
10 mei 2026
#20928
10 XP | 1 comments
Need for speed underground 2 zou echt een leuke toevoeging zijn.
10 mei 2026
#20933
2420 XP | 445 comments
Daar heeft Nintendo geen invloed op die game is van EA.