Met de komst van Souldiers is de Nintendo Switch een Metroidvania rijker. Ontwikkelaar Dear Villager brengt nieuwe beelden uit met commentaar van de ontwikkelaars.
De ontwikkelaars laten de verschillende classes zien en de verschillen die ze hebben. De Scout-class (soldaat) is de meest gebalanceerde en gebruikt een schild om vijandige aanvallen af te slaan. De Archer (boogschutter) gebruikt daarentegen behendigheid om vijandige aanvallen te ontwijken en kan van een afstand schieten. Als laatste kan je ook als Caster (magiër) spelen. De Caster is kwetsbaarder dan de andere classes maar kan ook meer sterke aanvallen terugsturen naar de vijand.
Ook leggen de ontwikkelaars uit hoe jij jou personage kan aanpassen naar jou wensen. Wanneer je vijanden verslaat krijg je ervaring voor een level-up waarbij je zogenaamde Mastery–punten ontvangt die je kunt gebruiken om nieuwe vaardigheden te leren. Tot slot zijn er orbs te verzamelen die interactie brengen met de wereld en jou kunnen helpen in gevechten.
Souldiers was in oktober aangekondigd. Met charmante 16-bit graphics, Soulslike combat en uitdagende platformgameplay brengen uitgever Dear Villager en ontwikkelaar Retro Forge een nieuwe Metroidvania-ervaring naar de Nintendo Switch.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!