Monolith Soft gebruikte procedureel gegenereerde tools voor Xenoblade Chronicles 3

  • Nieuws

  • 27 mei 25 om 20:10

  • Robin

  • 0

CG World had een interview met Yoichi Akizuki (map model designer), Mitsuhiro Hirose (support engineer) en Takashi Shibahara (programmeur) over heb gebruik van procedureel gegenereerde tools in Xenoblade Chronicles 3. 

Monolith Soft staat natuurlijk bekend om hun Xenoblade Chronicles-franchise en de grootse werelden die ze daarbij maken. In een recent interview met CG World kwam er meer informatie naar voren hoe ze dit eigenlijk deels hebben gedaan. Dankzij procedureel gegenereerde assets konden ze ontwikkelingstijd van spellen veel meer inkorten.Procedurele generatie van assets is een techniek waarbij een basis model zoals een texture of 3D model wordt gemaakt met bepaalde regels om zo een algoritme te maken. Dan kan software zoals bijvoorbeeld Houdini helpen met het ontwikkelingsproces en assets maken met deze regels.

Voor Monolith Soft was handig omdat elke nieuwe Xenoblade-game meer assets nodig had.

In het verleden slaagden we erin om 1.000 tot 2.000 assets handmatig te produceren, maar nu is dat aantal gestegen tot 100.000, wat onmogelijk handmatig bij te houden is. De conventionele methode had beperkingen op het gebied van kosten en planning. Dus vervingen we het plaatsingsproces door een procedureel proces en automatiseerden we het, waardoor we onze ontwikkelingsmiddelen konden richten op de daadwerkelijke creatie van het spel. We deden al enige tijd basisonderzoek naar Houdini, maar het was met Xenoblade Chronicles 3 dat we het voor het eerst in de praktijk konden brengen als onderdeel van ons asset placement systeem. – Yochi Akizuki (vertaald)

Door het gebruik van bijvoorbeeld Houdini kunnen ze juist hun manuren goed gebruiken om gameplay of juist visuals te verbeteren. Hirose legt verder uit dat het R&D team van Monolith Soft ook verder keek naar andere technieken om bijvoorbeeld steden te maken.

Xenoblade Chronicles kwam 29 juli 2022 uit op de Nintendo Switch en wist een nominatie voor Game of the Year 2022 binnen te slepen. Dreon vond Xenoblade Chronicles 3 een geweldige game.

Wat vind jij van deze technieken in het gebruik van Xenoblade Chronicles 3? Laat het weten in de comments!

Bron: CG World via VGC

Like dit bericht:

Over Robin

Sinds de NES is Robin actief in het gamen. Zijn eerste console was dan een SNES die hij van Sinterklaas kreeg en waar hij erg druk was met Lufia II: Rise of the Sinistrals. Nu kan je hem blij maken met o.a Monster Hunter, Fire Emblem en Xenoblade. Ook hoopt hij elke dag stilletjes dat Golden Sun terug komt.

Lees meer over Robin

Recente artikelen

Donkey Kong Bananza krijgt Nederlandse tv-reclame

0

Media Donkey Kong Bananza krijgt Nederlandse tv-reclame

20-06-2025

0

Rik

Bloomberg: producenten pushen voor toekomstig Switch 2 OLED-model

5

Nieuws Bloomberg: producenten pushen voor toekomstig Switch 2 OLED-model

27-05-2025

0

Shirley

Fantasy Life i: The Girl Who Steals Time Switch 2 Edition verschijnt 5 juni

1

Nieuws Fantasy Life i: The Girl Who Steals Time Switch 2 Edition verschijnt 5 juni

27-05-2025

1

Dennis

Reageer als eerste!