Hij kijkt in het interview terug naar de ontwikkeling van games tijdens de jaren ’80 en begin jaren ’90, wanneer er minder mensen nodig waren om die games te maken. In deze tijden is het in het ontwikkelingsproces nodig dat experts in verschillende gebieden meewerken en hij voelt dat hij niet de nodige hulp kan bieden aan die experts. Hij hoopt dat hij in zijn huidige rol als producer nog hulp kan bieden en dat zijn collega’s zijn hulp waarderen.
Die rol als producer houdt voor hem in dat hij teams geeft wat ze nodig hebben en dus rollen vult dat het team mist. Meestal is dat volgens hem pas duidelijk als het project in volle gang is. Hij vertelde ook dat de beste teams om mee te werken diegene zijn die zijn hulp niet nodig hebben. Een team dat wel zijn hulp nodig heeft is namelijk een team dat in de problemen zit.
In een ander deel van het interview heeft Itoi het ook over zijn pitch van Mother/Earthbound Beginnings aan Miyamoto. Hij was zo trots op het verhaal dat hij had geschreven voor de game dat hij een grote reactie verwachtte van Miyamoto. Die reactie bleef echter uit, wat ervoor zorgde dat Itoi al huilend naar huis terugkeerde op de Shinkansen (hogesnelheidstrein in Japan).
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!