Mario Kart World Producer legt uit waarom er geen Nintendo-crossovers zijn

Mario Kart World Producer Kosuke Yabuki deelt details over de ontwikkeling tijdens een interview met Ouest-France (een West-Franse krant). 

Er zijn geen Nintendo-crossovers volgens hem omdat het onlogisch zou zijn binnen Mario Kart World. Omdat je met Mario al zoveel kunt doen, was het volgens hen niet nodig om nog aan Nintendo-crossovers te doen. De hoeveelheid aan personages en kostuum moeten ervoor zorgen dat het ontbreken van cross-overs het spelgeluk niet bederven.

De wereld

De plaatsing van de circuits gebeurde op basis van de wereldkaart met daarop verschillende terreinen. Op basis van deze terreinen bekeken ze welk parcours bij welk terrein paste. Daarna kozen ze voor een (herwerkt)oud circuit of maakten ze een nieuwe. Bij het aanpassen van de circuits hielden ze rekening met zowel de herkenbaarheid als de nieuwe spelmechanieken. Op basis van deze filosofie is bijvoorbeeld Wario Shipyard aangepast. Aanvankelijk was het parcours namelijk deels onderwater, maar doordat je Mario Kart World over het water kan racen, race je nu erboven. Bovendien moest elk detail kloppen en werden hierover discussies gevoerd met andere Mario producers, zoals Shigeru Miyamoto. Ouest-France is een Franse krant en merkte dus op dat het gebouw aan Peach Beach wel heel erg lijkt op de Mont Saint-Michel.

Racen over het water

Andere afwegingen

Een andere afweging die gemaakt werd, was om Mario Kart toegankelijk genoeg te maken, ondanks alle nieuwigheden. Volgens Yabuki zal het eigen maken van de nieuwe technieken niet automatisch ervoor zorgen dat je races wint. Het is een nieuwe manier van spelen waarbij spelplezier primeert over pure techniek. Hij verwijst hierbij naar het gevreesde blauwe schild. Daarnaast moest elk element plezier opleveren. Kortom, hoe spelers in contact kunnen komen met het element, wat het gevolg zou zijn van dit contact en wat de spelers zouden kunnen ontdekken. De P-schakelaars zijn in free roam gezet om een soort van reflex te geven bij ervaren Mario-gamers. Bovendien kunnen gamers via de P-schakelaars gewend raken aan de nieuwigheden.

De favorieten van Kosuke Yabuki

Yabuki moest toegeven dat de koe zijn favoriete racer is. Dit vanwege de de reactie van de fans op het personage. Deze populariteit heeft wel er niet voor gezorgd dat de statistieken van de koe aangepast zijn. Zijn favoriete plek op de wereldkaart is in het Oosten te vinden, en heet Lagoon City. Het is onderdeel van Salty Salty Speedway (Prachtgracht) en lijkt wat op Venetië/Amsterdam.

Ieders favoriete koe, ook die van Kosuke Yabuki

Mario Kart World is niet de eerste Mario Kart waaraan Kosuke Yabuki meewerkt. Hij werkte mee aan Mario Kart Wii, was director bij Mario Kart 7 en Mario Kart 8 en superviseerde tevens Mario Kart 8 Deluxe op de Switch. Hij was ook de producer van de Switch launchtitel ARMS. Andere games waar hij zijn medewerking aan verleende zijn: The Legend of Zelda: Twilight Princess, Nintendogs + Cats en New Super Mario Bros. U Deluxe.

Vind jij deze uitleg voldoende of heb je toch liever dat andere Nintendo-personages komen meeracen? Laat iets weten in de comments! 

Bron: Ouest-France

Like dit bericht:

Recente artikelen

Nieuwe Switch 2-trailer voor Ys X: Proud Nordics

0

Nieuws Nieuwe Switch 2-trailer voor Ys X: Proud Nordics

15-07-2025

0

Jeroen

Everybody’s Golf: Hot Shots krijgt overview-trailer

1

Nieuws Everybody's Golf: Hot Shots krijgt overview-trailer

25-06-2025

0

Karina

Nintendo Switch 2 concept render Reddit

0

Nieuws Nintendo Switch 2 voorbij Xbox Series en PS5 Pro in Japan

25-06-2025

0

Shirley

Discussieer met ons mee! 12

N2up

25 jun 25 om 12:47

#17554‍

2495 XP | 489 comments

"Deze populariteit heeft wel er niet voor gezorgd dat de statistieken van de koe aangepast zijn."

Wat?

Apenknul

25 jun 25 om 13:14

#17555‍

5657 XP | 1072 comments

Ja maar MooMoo is dan ook gewoon de meest absurde en fantastische toevoeging.

MooMoo Meadows is simpel maar leuk voor mij. Moet wel zeggen dat ik de baan in 8 mooier vind, dan hier in World. Daar race je lekker in de vroege ochtend.

rob1N

25 jun 25 om 14:41

#17556‍

8028 XP | 1557 comments

ja, in 8 is de lighting heel anders en ziet het er sfeervoller uit.

Yosher

25 jun 25 om 14:42

#17557‍

7125 XP | 1322 comments

Want we hadden echt personages als Pokey en Snowman nodig in plaats van Link en Inkling.

Maar goed, die personages zijn wel makkelijker erin te stoppen want de modellen zitten er al in. Zitten we daarmee vast. 

Martijn

25 jun 25 om 21:01

#17563‍

4697 XP | 538 comments

De echte vraag is eigenlijk: hoe sturen sommige personages zonder handen en voeten?

Yosher

26 jun 25 om 16:57

#17570‍

7125 XP | 1322 comments

Nou, gebruik je fantasie maar. Dat doen zij blijkbaar ook.

Apenknul

25 jun 25 om 21:31

#17564‍

5657 XP | 1072 comments

No hate on SMB2 representation. :c

Snowman is gewoon de joke character, wat ik zelf wel geinig vind.

Yosher

26 jun 25 om 16:56

#17569‍

7125 XP | 1322 comments

SMB2 representatie had ook gekund in de vorm van Wart, of Mouser. Maar die hebben geen modellen in deze game dus pakken ze Pokey maar. Birdo zit er overigens ook al in, dus.

rob1N

25 jun 25 om 18:43

#17558‍

8028 XP | 1557 comments

Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken als ik zeg dat MKW downloadable content krijgt. Natuurlijk is dat nog lang en breed niet ter sprake gekomen en dat zal ook nog wel even duren, maar ik verwacht echt nog wel nieuwe racers. De cross overs zullen misschien niet zo snel meer komen maar we missen nog altijd Diddy Kong.......... =)  dit geeft mij stiekem wel hoge hoop dat er dlc komt met hopelijk ook meer routes voor knockout tour. zonder al te veel rechte stukken.

NJOY

25 jun 25 om 20:16

#17559‍

20 XP | 3 comments

Bullshit verhaal,  het vorige deel had wel allerlei inmengingen

Martijn

25 jun 25 om 20:55

#17562‍

4697 XP | 538 comments

Op zich ga ik die personages van buiten het Mario-universum niet missen. Het is Mario Kart, dus eigenlijk horen ze er niet in thuis. Toegeven: ze kunnen wel een leuke toevoeging zijn, als ze er dan toch bij zitten. Wat ik zéker niet ga missen zijn Mii's. Die waren op de Wii al over de uiterste houdbaarheidsdatum heen.

Dan liever nog wat meer personages uit het Mario universum. De manier waarop komt nu wel wat over als "is er een 3D model van, dan kan het in een wagentje meeracen". Liever wat meer personages met wat meer karakter, zoals Diddy Kong, de Koopalings, etc. Toch verwacht ik die vroeg of laat allemaal wel als DLC. Dat is zeker te verwachten en ze kunnen er op zich zo nog jaren mee door. Als je kijkt met welke selectie Mario Kart 8 ooit begon, dan is de selectie aan racers in Mario Kart World echt wel uitstekend!  

Wonderboy

27 jun 25 om 15:29

#17585‍

346 XP | 68 comments

Ik heb er ook totaal geen moeite mee. Ik vond al die crossover personages toch vaak out of place. Het was even leuk om in Hyrule te rijden of op die Animal Crossing track, maar ik rij echt net zo lief in een winkelcentrum of rond een grote boom...