Nintendo is duidelijk: de Joy-Con van de Nintendo Switch (OLED-model) zijn hetzelfde als voorheen.
“De controller-configuratie en functionaliteit van de Joy-Con is niet veranderd met het Nintendo Switch (OLED-model)”, antwoorden ze na vraag van diverse media, waaronder Gamespot, Polygon en The Verge. Dit betekent dat de potentie voor Joy-Con-drift onveranderd is en het probleem nog steeds kan optreden.
Nintendo gaf in haar FAQ over de Nintendo Switch (OLED-model) ook al de verklaring dat de Joy-Con die bij het systeem komen hetzelfde waren als diegene nu beschikbaar, maar dit kon ook geïnterpreteerd worden als dat ze werkten met voorgaande Nintendo Switch-modellen.
Joy-Con-Drift
Joy-Con-drift is een berucht fenomeen onder Nintendo Switch-bezitters. Het trok zelfs de aandacht van de Nederlandse Consumentenbond. Nintendo heeft meermaals aangegeven het gebeuren te betreuren en is coulant met het fixen van de drift. Kitty legt je in haar guide stap voor stap uit hoe Nintendo je Joy-Con-drift (vaak kosteloos) kan verhelpen.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
12 jul 21 om 12:17
#582
163 XP | 30 comments
Ik zelf heb er geen last van (launch Switch), maar dat is vooral omdat ik vrijwel exclusief mijn Pro-controller gebruik voor alle games.
12 jul 21 om 12:31
#584
5899 XP | 1092 comments
Nintendo zou zich moeten schamen. Dat je het probleem niet krijgt opgelost, oké, maar dans er niet zo omheen. Die krengen zijn duur genoeg, dan mag je ook wel een werkend product verwachten.... of tenminste een verontschuldiging of iets dergelijks met het bericht dat ze doen wat ze kunnen om het voortaan te verhelpen.
Maar nee. Het apparaat verkoopt nog als een tiet, dus negeren die hap! Lekker bezig Nintendo!
12 jul 21 om 12:40
#585
3799 XP | 658 comments
Ik denk dat dat voornamelijk komt vanwege rechtzaken die lopen waardoor ze (als ze schuld betuigen) het kunnen beïnvloeden.
Neemt niet weg dat je je Drift-Cons gratis ter reparatie kunt aanbieden bij Nintendo!
12 jul 21 om 16:59
#603
5899 XP | 1092 comments
Dat is leuk en aardig van ze maar daar gaat het probleem helaas niet mee weg. Die gratis reparatie is, als je het mij vraagt, iets dat Nintendo de klant sowieso schuldig is, gezien de situatie. Ik heb daarnaast vaak genoeg gehoord dat zelfs na die reparatie het probleem zich gewoon voor blijft doen. En het feit dat ze het gratis repareren neemt ook niet weg dat je er wel mooi 65 tot 80 euro per setje voor neertelt. (Adviesprijs is volgens mij nog steeds 80 euro in ieder geval.)
Dat met die rechtszaken had ik dan even niet aan gedacht, maar goed, daar spreek je het alsnog niet goed mee. Het moet gewoon worden opgelost, ze hadden er hier met het OLED model een gelikte kans voor, maar hebben die blijkbaar niet gepakt, om wat voor reden dan ook. Daar mag je als consument best wel boos om worden, vind ik.
12 jul 21 om 13:59
#587
596 XP | 106 comments
Dat is niet zo best. Gelukkig heb ik er zelf geen last van. Heb een paar Joy-Con setjes, en geen enkele van die hebben in die 4,5 jaar tijd drift of enige mankementen ervaren. Normaliter is hardware van Nintendo best wel solide. Hoop niet dat ik er last van ga krijgen bij de OLED versie.
12 jul 21 om 15:25
#596
2706 XP | 189 comments
Gelukkig tot op heden geen last van gehad.
12 jul 21 om 16:09
#600
58 XP | 7 comments
Gisteren toch maar eens een mailtje gestuurd naar Nintendo met het verzoek een joy con met drift te repareren welke gekocht in december 2017 ( neon yellow). Kreeg zowaar een bericht deze joy con op te sturen voor reparatie. Ik ben benieuwd..De joy con geleverd bij de switch heb ik zelf gefixed door een onderdeel vervangen, maar ik vond dat een hoop gepriegel
12 jul 21 om 22:13
#622
4961 XP | 355 comments
Ga er maar vanuit dat het goedkomt. Nintendo heeft over het algemeen een goede klantenservice.
12 jul 21 om 23:16
#626
10 XP | 2 comments
Gelukkig nog nooit last van gehad. Wel met mijn nieuwe ps4 controller overigens,