Nintendo laat weten dat ook in Europa alle Nintendo 64-spellen een 60 Hz-versie hebben. Deze komt naast de ‘gewone’ PAL-versies bij het uitbreidingspakket van Nintendo Switch Online.
Dit duidt er waarschijnlijk op dat wij de mogelijkheid hebben om de Noord-Amerikaanse versies van spellen te spelen, die iets vlotter lopen. Spaanse, Franse en Duitse taalopties worden in die gevallen waarschijnlijk niet ondersteund.
In de jaren ’90 gebruikten Europese televisieaansluitingen een systeem genaamd ‘PAL’. Beeldjes op deze televisies volgden elkaar iets langzamer op dan bij NTSC, het systeem dat in Japan en Amerika gebruikt werd. Dit zorgde ervoor dat Nintendo 64-spellen een lagere framerate van 50 Hz hadden. Oplettende gebruikers tijdens de Nintendo Direct merkten eerder op dat de NSO-versies van de games wederom gebruik maakten van die lagere framerate.
Het uitbreidingspakket van Nintendo Switch Online, met Nintendo 64 en Mega Drive-spellen, verschijnt eind oktober. Nintendo heeft er nog geen prijs bekend voor gemaakt. Check hier welke games je (in de toekomst) kunt verwachten.
Alle Nintendo 64-games die zijn inbegrepen in #NintendoSwitchOnline + Uitbreidingspakket, kunnen worden gespeeld in 60 Hz als Engelse versie. Van sommige games kun je ook de originele Europese PAL-versie in diverse talen spelen pic.twitter.com/uUdKqAX9AG
— Nintendo Nederland (@NintendoNL) October 11, 2021
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
11 okt 21 om 18:40
#1918
6325 XP | 1174 comments
Nice. Nu moet de prijs nog meevallen. Al vind ik het nog steeds gewoon bij het huidige abonnement horen.
11 okt 21 om 19:25
#1920
795 XP | 153 comments
Oh top zeg. Dit maakt wel een verschil.
11 okt 21 om 19:35
#1921
80 XP | 13 comments
"Spaanse, Franse en Duitse taalopties worden in die gevallen waarschijnlijk niet ondersteund."
Mooi zo. Die onzin moet sowieso maar eens ophouden. Je leert maar gewoon ondertiteling lezen.
12 okt 21 om 00:42
#1932
849 XP | 144 comments
Ik bedoel, NES- en SNES-spellen zitten waarschijnlijk inbegrepen bij het standaardabonnement omdat ze daarvoor geen nieuwe ontwikkelingen hoefden te maken. De emulators hadden ze al ontwikkeld voor de mini NES en SNES. Het was gewoon een kwestie van die overzetten naar de Nintendo Switch. Het lijkt mij sterk dat ze de ''Nintendo 64,,- en ''Sega Mega Drive,,-emulators vanaf nul hebben opgebouwd. Daarnaast moeten ze SEGA betalen voor alle kosten die nodig zijn bij het aanbieden van de spellen voor hun systeem, en het lijkt mij opeens niet zo heel gek meer waarom het voor een extra bedrag wordt aangeboden.
Uiteraard ga ik de prijs afwachten, maar dit is hoe ik denk dat het in elkaar zit wat betreft kosten. Daarnaast is niet iedereen geïnteresseerd in deze systemen. Dan hoeft Nintendo misschien ook alleen royalty's aan SEGA betalen op basis van mensen die het extra abonnement hebben genomen, en niet alle abonnees.
Ik hoop alleen dat het in een familie-abonnement ook gewoon individueel is te nemen, want ik heb hem vorige maand nog verlengd
On-topic:
Ik ben zo blij dat wij hiervoor de keuze krijgen. Toen ik eenmaal gewend raakte aan de 60 Hz-versies, was het moeilijk om terug te gaan naar PAL op 50 Hz.
Dit was bedoeld als een reactie op Yosher, maar ik vergat de ''Beantwoorden,,-knop.
12 okt 21 om 12:17
#1937
6325 XP | 1174 comments
Het is alleen wel zo dat veel mensen het nu al moeilijk hebben het huidige abonnement te rechtvaardigen. Zelfs ik als groot Nintendo fan heb er soms moeite mee en de enige reden dat ik het echt heb is omdat ik anders gewoon geen online games kan doen.
Die NES en SNES games maken het dan gewoon iets aantrekkelijker, maar alleen daarvoor zou ik geen abonnement pakken. Als het die plus N64 zou zijn, dan weer wel. Maar dan wel voor de prijzen van het huidige abonnement. 5 euro duurder kan nog maar veel duurder moeten ze het echt niet maken. Het blijven games van meer dan 20 jaar geleden, en het is ook niet alsof Nintendo niet al genoeg verdient aan het huidige abonnement dat ze aanbieden, onder andere.