Producer Eiji Aonuma heeft in een interview met Washington Post gesproken over de algemene filosofie achter de The Legend of Zelda-serie en waarom de gameplay altijd meer prioriteit heeft dan het verhaal.
Eiji Aonuma is natuurlijk iconisch voor de The Legend of Zelda-serie, de beste man presenteert tegenwoordig zelf in Nintendo Directs om de nieuwste ontwikkelingen omtrent de franchise te bespreken. Recentelijk heeft Aonuma met de Washington Post gesproken over de algemene filosofie voor Zelda (vertaald):
“Ik heb eigenlijk nog nooit een game ontwikkelt waarbij het verhaal eerst komt en daarna pas de gameplay. Je denkt eerst over interessante gameplay, daarna denk je over hoe je de speler de gameplay duidelijk maakt. Het verhaal wordt meer gebruikt als een schip, het heeft een duidelijk begin en een eind, en de speler doorloopt het volledig.”
Zeker in de laatste telg in de serie, The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom, is dit zeer duidelijk te herkennen. Een designfilosofie die zijn vruchten heeft afgeworpen, wij gaven Echoes of Wisdom een zeer nette 9 in onze review.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
14 nov 24 om 14:08
#14889
1820 XP | 357 comments
Ik snap em volledig want: 'to enjoy playing a game, it needs enjoyable gameplay'
Maar waar ik t niet mee eens ben is de moeite die in t verhaal gestoken wordt. Niet alleen in t verhaal dat zich afspeeld terwijl je t speelt, maar ook de geschiedenis vooraf en overal worldbuilding. Games zoals Hollow Knight en Elden Ring (waarschijnlijk de andere soulsborne games van FromSoft ook) laten zien dat je een HEEL eind kan komen om een goed verhaal te vertellen zonder dat het de gameplay hoeft aan te passen en soms zelfs geheel in de achtergrond met item descriptions en visuele storytelling.
Nou gaat t wel de juiste kant op met TotK die na de storyless BotW weer ten minste een poging waagt een verhaal te vertellen. Hopen dat ze verder die richting op gaan en leren van ER zoals ER van Zelda geleerd heeft
15 nov 24 om 06:28
#14892
6269 XP | 1163 comments
Ben ik het zeker mee eens. De gameplay gaat altijd voor, maar een goed verhaal om de gameplay heen bouwen kan het geheel echt een stuk beter maken. Dat is soms in Zelda games wel een beetje te ver terug gedreven. Of bij Nintendo games in het algemeen, eigenlijk.
Het hoeft zeker niet in elke game, maar het zou leuk zijn als ze weer eens iets meer verhaal in hun games gingen verwerken.