Eiji Aonuma vertelt waarom bij Zelda gameplay altijd voor het verhaal gaat

  • Nieuws

  • 14 nov 24 om 12:48

  • Icelos

  • 2

Producer Eiji Aonuma heeft in een interview met Washington Post gesproken over de algemene filosofie achter de The Legend of Zelda-serie en waarom de gameplay altijd meer prioriteit heeft dan het verhaal.

Eiji Aonuma is natuurlijk iconisch voor de The Legend of Zelda-serie, de beste man presenteert tegenwoordig zelf in Nintendo Directs om de nieuwste ontwikkelingen omtrent de franchise te bespreken. Recentelijk heeft Aonuma met de Washington Post gesproken over de algemene filosofie voor Zelda (vertaald):

“Ik heb eigenlijk nog nooit een game ontwikkelt waarbij het verhaal eerst komt en daarna pas de gameplay. Je denkt eerst over interessante gameplay, daarna denk je over hoe je de speler de gameplay duidelijk maakt. Het verhaal wordt meer gebruikt als een schip, het heeft een duidelijk begin en een eind, en de speler doorloopt het volledig.”

Zeker in de laatste telg in de serie, The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom, is dit zeer duidelijk te herkennen. Een designfilosofie die zijn vruchten heeft afgeworpen, wij gaven Echoes of Wisdom een zeer nette 9 in onze review.

Bron: Washington Post

Like dit bericht:

Over de redacteur

Icelos is al ruim tien jaar werkzaam voor N1ntendo en N1-Up. Groot fan van de Metroid-serie, Kaizo Mario-expert, Donkey Kong Country-liefhebber en uiteraard groot fan van de Open World Zelda-spellen. Icelos is met enige regelmaat te vinden bij de Podcast en in het Koopacafé. De top tien meest gespeelde spellen op Icelos’ Switch bestaan uit: Breath of the Wild, Mario Maker 2, Tears of the Kingdom, Splatoon 3, Pokémon Shield, Metroid Dread, Fire Emblem: Three Houses, Civilization 6, Pokémon Scarlet, en Ring Fit Adventure.

Lees meer over Icelos

Recente artikelen

Power Rangers: Rita’s Rewind niet meer vertraagd voor Switch

0

Nieuws Power Rangers: Rita's Rewind niet meer vertraagd voor Switch

05-12-2024

0

Dennis

Stardew Valley snow farm

0

Nieuws Stardew Valley's grote 1.6-update krijgt nog een paar toevoegingen

14-11-2024

1

Evelyne

Ruilen in Pokémon TCG Pocket vanaf januari beschikbaar

1

Nieuws Ruilen in Pokémon TCG Pocket vanaf januari beschikbaar

14-11-2024

2

Icelos

Discussieer met ons mee! 2

N2up

14 nov 24 om 14:08

#14889‍

1820 XP | 357 comments

Ik snap em volledig want: 'to enjoy playing a game, it needs enjoyable gameplay'

Maar waar ik t niet mee eens ben is de moeite die in t verhaal gestoken wordt. Niet alleen in t verhaal dat zich afspeeld terwijl je t speelt, maar ook de geschiedenis vooraf en overal worldbuilding. Games zoals Hollow Knight en Elden Ring (waarschijnlijk de andere soulsborne games van FromSoft ook) laten zien dat je een HEEL eind kan komen om een goed verhaal te vertellen zonder dat het de gameplay hoeft aan te passen en soms zelfs geheel in de achtergrond met item descriptions en visuele storytelling.

Nou gaat t wel de juiste kant op met TotK die na de storyless BotW weer ten minste een poging waagt een verhaal te vertellen. Hopen dat ze verder die richting op gaan en leren van ER zoals ER van Zelda geleerd heeft

Yosher

15 nov 24 om 06:28

#14892‍

6269 XP | 1163 comments

Ben ik het zeker mee eens. De gameplay gaat altijd voor, maar een goed verhaal om de gameplay heen bouwen kan het geheel echt een stuk beter maken. Dat is soms in Zelda games wel een beetje te ver terug gedreven. Of bij Nintendo games in het algemeen, eigenlijk. 

Het hoeft zeker niet in elke game, maar het zou leuk zijn als ze weer eens iets meer verhaal in hun games gingen verwerken.