Jon Wofford, de User Interface designer van Metroid Prime 4: Beyond heeft gesproken over Samus’ vizier.
Op social media heeft Jon Wofford gesproken over de nieuwste Metroid Prime-game voor de Nintendo Switch. Deze game werd in 2017 al aangekondigd, maar kreeg pas vorige maand tijdens de Nintendo Direct voor het eerst een trailer. Nu heeft de UI designer gesproken over de uitdagingen die hij moest trotseren bij het design. Zo spreekt Jon Wofford over dat hij geleerd heeft van zijn ervaringen bij Metroid Prime Remastered. Jon Wofford deelde op X (voorheen Twitter) het volgende (vertaald):
Metroid Prime 4 is een droomproject om aan te mogen werken. Mijn favoriete onderdeel is het designen, bouwen en animeren van Samus’s HUD (heads-up display). Ik heb echt veel geleerd tijdens de ontwikkeling van Metroid Prime Remastered en hopelijk is dat ook goed zichtbaar. Het doel was om een moderne update te geven aan het vertrouwde vizier van Samus dat homage biedt aan de Metroid Prime-legacy. Ik denk dat de trailer goed toont dat de HUD niet mag strijden met de geweldige omgevingen, personages, lichtinvallen, animaties et cetera. Ik ben continu onder de indruk dankzij het talent van ons team!
Metroid Prime 4: Beyond moet volgend jaar verschijnen voor de Nintendo Switch. Een exacte releasedatum is vooralsnog niet bekend.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!